خبرگزاری کار ایران

بیدخوری مطرح کرد؛

جامعه حرفه‌ای هتلداران تشکیل شده و دخالت اتحادیه وجاهت قانونی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۲۳۴

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که جامعه حرفه‌ای تنها مرجع قانونی هتل داران استان است، گفت:جامعه حرفه‌ای جایگزین اتحادیه هتل داران استان شده و دخالت اتحادیه هتل داران استان وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در این باره افزود: فعالیت هتل‌ها و موسسات گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با توجه به قوانین و ضوابط موجود، دیگر بخش‌ها از جمله اتحادیه هتل‌داران حق هیچگونه دخالتی در فعالیت تاسیسات گردشگری را ندارند.

وی یادآورشد: تاسیسات و موسسات گردشگری نیازی به اخذ مجوز و پروانه کسب از هیچ اتحادیه‌ای ندارند و صرفا پروانه بهره‌برداری این مراکز را سازمان میراث فرهنگی صادر می‌کند.

بیدخوری تاکید کرد: هم چنین صدور مجوز نرخ‌گذاری، درجه‌بندی و نظارت بر تاسیسات گردشگری بر عهده سازمان میراث فرهنگی است.

بیدخوری درباره تشکیل جامعه حرفه‌ای هتل داران در خراسان رضوی اظهار کرد: تنها نماینده قانونی هتل های استان خراسان رضوی از نظرسازمان میراث فرهنگی جامعه حرفه‌ای هتل داران خراسان رضوی است که چندی قبل انتخابات آنها برگزار شد و دارای پروانه بهره برداری از اداره کل میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به ماده 100 قانون برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: در حال حاضر تمام فرآیندهای مربوط به نظارت برهتل ها صدور پروانه بهره برداری ، صدور نرخ نامه و ... از سوی اداره کل انجام می شود که به زودی پس از هماهنگی های لازم با معاونت گردشگری کشور به جامعه حرفه‌ای هتل داران واگذار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  تاکید کرد: در حال حاضر اتحادیه هتل داران استان در موارد ذکر شده دخالتی ندارد و نیازی به اخذ پروانه کسب جداگانه از اتحادیه هتل داران نیست.

بیدخوری تاکید کرد: برابر قانون برنامه ششم توسعه کشور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی را تشکیل داده و بخشی از وظایف نظارتی سازمان به جامعه حرفه ای هتل داران واگذار خواهد شد و  اتحادیه هتل داران خراسان رضوی که به استناد قانون نظام صنفی تشکیل شده است نمی تواند در حوزه هتل ها کارکردی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز