خبرگزاری کار ایران

در شب های ماه رمضان صورت گرفت؛

تست رایگان قند و فشار خون روزه داران در مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۱۶۱

تیم غربالگری نمایندگی شماره چهار بنیاد بین المللی دیابت ایرانیان با همکاری معاونت فرهنگی- اجتماعی منطقه دو شهرداری در شب‌های متوالی ماه مبارک رمضان پس از افطار اقدام به استقرار ایستگاه سلامت و تست رایگان قند و فشار خون روزه داران در میدان معراج کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در این برنامه اعظم محمودی نماینده بنیاد بین المللی دیابت ایرانیان برنامه‌ای آموزشی برای عموم اجرا کرد که در آن پیشگیری از ابتلا به دیابت شناخت علائم و عوارض دیابت مراقبت‌های لازم و رژیم دیابتی توضیح داده شد.

محمودی گفت: دیابت یک عارضه ناشى از اختلال در تولید و یا عملکرد انسولین در بدن است و انسولین هورمون یا ماده‌اى است که در لوزالمعده تولید مى‌شود و سلول‌ها را قادر مى‌سازد تا گلوکز را از خون بگیرد و براى تولید انرژى استفاده کنند.

وی افزود: در دنیا این آمار میان زنان و مردان تفاوتی ندارد، در حال حاضر ۴۱۸ میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که ۲۰۰ میلیون نفر از این آمار را زنان تشکیل می دهند.

نماینده بنیاد بین المللی دیابت ایرانیان در خصوص مبتلایان به دیابت در مشهد نیز گفت:حدود 350 هزار نفر در این شهر مبتلا به دیابت هستند و نیمی از افراد از مشکل دیابت خود خبر ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز