خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع طبیعی شهرستان تربت جام:

برای آبیاری پارک جنگلی تربت جام با مشکل کم آبی مواجهیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۵۶۷

رئیس منابع طبیعی شهرستان تربت جام گفت : برای آبیاری پارک جنگلی با مشکل کم آبی مواجهیم.

به گزارش ایلنا، علی محمدزاده در جلسه‌ای که پیرامون وضعیت پارک جنگلی در شورای شهر تربت‌جام برگزار شد، گفت: امکانات ما کم و محدود است و نیاز به همکاری ادارات داریم و دست کمک به سوی شورای اسلامی شهر ، شهرداری ، ادارات و مردم دراز می‌کنیم. 

وی افزود : تا زمان احیای چاه آب و صدور حکم قضایی در مورد بهره بردار قبلی، پارک جنگلی نیاز به یک یا دو مرحله آبیاری دارد که مدیر کل گفته است برای آبیاری از ادارات شهرستان کمک بگیرید. 

محمدزاده گفت: اولین قدم حفظ اراضی ملی است و درخت‌های خشک شده باید جمع آوری شود و با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی باید نهال هایی بیاوریم که نیاز به آب کمتر داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام نیز در این جلسه گفت : بحث اصلی بحث آب پارک جنگلی است و اگر کف شکنی انجام شود و باز به آب نرسیم تکلیف چیست؟

وی ادامه داد : شورای شهر ۲ بار در اداره کل منابع طبیعی حضور یافته و بیش از ۱۰ جلسه در سطح شهرستان تشکیل دادیم و برای آبیاری پارک جنگلی جلسات مشترکی با ادارات برگزار کرده ایم و اکنون هم خوشحالیم که خود منابع طبیعی ورود کرده است و مدیریت پارک را برعهده گرفته است. 

شهردار تربت جام در این جلسه گفت: ما در آذرماه ۹۶ با اداره کل منابع طبیعی مکاتبه کردیم و نگرانی خود را بابت خشک شدن درختان پارک جنگلی و نیز آمادگی برای مدیریت پارک جنگلی را اعلام کردیم و در آخرین مرحله چند جلسه در استان داشتیم و علیرغم نگرانی اعضای شورای شهر و کارشناسان شهرداری بخاطر مردم باز هم آمادگی تامین آب را داشتیم اما بعلت عدم تعیین تکلیف مستاجر قبلی تحویل موقت را قبول نکردیم و اگر شرایط پارک جنگلی مشخص شود باز هم حاضریم مدیریت پارک جنگلی را قبول کنیم. 

گفتنی است پارک جنگلی تربت جام در بهمن ماه ۹۴ با ۴۵ هکتار وسعت توسط اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی اجاره داده شد و بعد از خشک شدن ۶۰ درصد درختان و اعتراض مردم حکم خلعیت از بهره بردار بصورت یکطرفه توسط منابع طبیعی صادر شد و مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی هفته گذشته در گفتگو با ایلنا گفت:  مشکل آب نداریم و خودمان توان ، تجربه ،تخصص و امکانات آن را داریم که پارک جنگلی را  به حالت اول برگردانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز