خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه ای با 100 اثر هنری در تایباد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۲۸

نمایشگاه یک روزه از دستاوردهای کار آموزان و هنر آموزان کانون فرهنگی حافظ و مرکز فنی و حرفه ای شهید عباسیان تایباد با 101 اثر هنری و صنایع دستی با حضور اعضای شورای شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسولان کانون حافظ در محل کانون مسجد حضرت علی(ع) برگزار شد.

اسماعیل نیک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهارداشت: در این نمایشگاه یک روزه 101 نفر از کارآموزان مراکز ذکر شده آثار خود در رشته های جواهرساز مهره ای، کیف دوزی چرمی، شیرینی پزی و تولیدات نمدی دست دوز را به نمایش گذاشتند. 

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون مساجد بویژه مسجد حضرت علی(ع) و مسجد چهارده معصوم را با مرکز فنی و حرفه ای شهید عباسیان مفید و موثر دانست و افزود: با متمرکز کردن آموزش‌های مهارتی در هر منطقه از شهر و بویژه در محل کانون مساجد می توان علاوه بر گشودن مسیر اشتغال خانگی در سالی که مزین شده به شعار  «رونق تولید» از تولیدات داخلی حمایت کرد. 

وی مطرح کرد: تاکنون 35 نفر در رشته شیرینی پزی و 12 کارآموز در رشته نمدبافی از این مرکز فارغ‌التحصیل شده اند و درحال حاضر در رشته های شیرینی پزی و جواهرسازی مهره ای به ترتیب 30 و 14 کارآموز، آموزش می بینند. 

نیک محمدی با اشاره به ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار گفت: مکان ثابت برای ارائه صنایع دستی کارآموزان در اولویت است تا بدین وسیله هنر بانوان تایبادی به دیگران معرفی شود و بتوان بدین وسیله این آثار را به نقاط مختلف در شهرستان‌ها و استان های دیگر صادر کرد. 

گفتنی است، در پایان نمایشگاه به نفرات برتر به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز