خبرگزاری کار ایران

باستانی مطرح کرد:

نظام فرهنگیان حلقه مفقوده در دولت است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۴۸

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه صنوف که دارای تشکلی هستند یک نظام تعریف شده ولی فرهنگیان نظامی ندارند و این مهم حلقه مفقوده در دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت‌حیدریه، سعید باستانی در همایش فرهنگیان دانشگاه تربت حیدریه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: قرار بود دولت لایحه ای برای نظام فرهنگیان به مجلس ارائه کند که هنوز میسر نشده با توجه به اینکه نواقص مطرح شده لایحه بارها بررسی شده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. 

وی افزود: این لایحه می تواند تاثیر بسزایی در هرم جامعه فرهنگیان ایفا کند اما تا این لحظه به دلیل مداخله وزرای مختلف در این طرح همچنان به عنوان حلقه مفقوده باقی مانده است. 

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان 90 هزار فرهنگی شاغل دارد که تعلیم و تربیت یک میلیون و 200 هزار دانش آموز را برعهده دارند.

قاسم علی خدابنده افزود: در راستای تحول علم و دانش اکنون 128 مدرسه در استان وجود دارد که با وجو دانش آموز بسیار کم مشغول به فعالیت هستند. 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان اظهار کرد: در امر تعلیم و تربیت معلمان رکن اصلی را دارندو هرچه بیشتر به این قشر بها داده شود آینده جامعه رو به توسعه و پیشرفت شوق داده می شود.

خدابنده مطرح کرد: معلمان به عنوان الگوی رفتاری و عملی برای دانش آموزان نمایان شده اند اگر قرار باشد اشتغال جوانان در کشور حل شود باید مدارس توسعه یابند.  وی بیان کرد: امروز با توجه به رشد تکنولوژی در شاخه های مختلف نیاز است مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشد و چتر حمایتی دولت در این زمینه توسعه یابد. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از دغدغه های نطام آموزشی کمبود نیروی انسانی است و این مهم در سال‌های آتی تبدیل به یک معضل اساسی خواهد شد، نیاز است مجلس برای استخدام نیروهای جوان و کارآمد تدبیری بیندیشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز