خبرگزاری کار ایران

ابوالحسن حقیقی:

جشنواره بازی های بومی و محلی مکان رقابت نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۹۹۸

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: جشنواره بازی های بومی و محلی مکان رفاقت، تحکیم دوستی، تمرین همدلی و وحدت و رنگین‌کمانی از گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، پنجمین جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش‌آموزان عشایر خراسان رضوی با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از شهرستان های  استان خراسان رضوی در استادیوم 5000 نفری شهید نورعلی شوشتری شهرستان قوچان و با حضور  معاونان مدیرکل آموزش‌وپرورش و خراسان رضوی، معاون اداره کل امور عشایری خراسان رضوی، نایب‌رئیس شورای اسلامی مشهد  برگزار گردید .

در حاشیه افتتاحیه این جشنواره معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی  با حضور در جمع خبرنگاران با عنوان این که  این مسابقات در پنجمین دوره خود به میزبانی قوچان با حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها طی سه روز برگزار می‌شود، مطرح کرد: این جشنواره با حضور ۲۲ شهرستان از میان ۴۷ شهرستان استان خراسان رضوی از 11 الی 13 اریبهشت ماه برگزار خواهد شد. 

وی هدف  برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی عشایر خراسان رضوی را حفظ هویت ایرانی- اسلامی و سنت‌های اصیل این استان توسط دانش‌آموزان تلقی کرد و تاکید کرد: نه تنها جشنواره مکان رقابت نیست بلکه مکان رفاقت، تحکیم دوستی، تمرین همدلی و وحدت و رنگین‌کمانی از گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف است. 

ابوالحسن حقیقی هم چنین خبرداد: ۷ هزار دانش‌آموز عشایر در ۲۲۷ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند که حتی در کلاس‌هایی با ۲ دانش‌آموز هم خدمات آموزشی ارائه می‌شود و هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیلی وجود ندارد.      

رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی قوچان نیز در خصوص  مرحله کشوری این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات به مدت ۳ روز در محل سالن ورزشی معلم قوچان برگزار می‌ گردد و برگزیدگان به جشنواره کشوری راه پیدا خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه  رایزنی‌هایی برای میزبانی جشنواره کشوری بازی‌های بومی و محلی دانش‌آموزان عشایر در شهرستان قوچان صورت گرفته، خاطر نشان کرد: حدود ۲۰۰ شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در دو گروه دختران و پسران حضور دارند که بیشترین شرکت‌کننده‌ها مربوط به بخش دختران می باشد.  

پیر علی باتقوا از مهم ترین هدف این جشنواره خبرداد و اذعان داشت : ایجاد نشاط دانش‌آموزی مهم ترین هدف است.

این مسابقات در رشته‌های ورزشی هفت‌سنگ، دوزپا، وسطی، دال پلان و هفت دورگوش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز