خبرگزاری کار ایران

مهدی زاده مقدم عنوان کرد:

استقرار واحدهای صنعتی با حفظ محیط زیست و نگاه رونق تولید

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۴۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی به حفظ محیط زیست تأکید و ضرورت توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را با نگاه ویژه به حوزه تولید و اشتغال مهم برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشتخوار، مسعود مهدی زاده مقدم در نشست مشترک با فرماندار شهرستان رشتخوار و مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال  توسعه یافتن هستند و صنایع مختلفی در آن حضور دارند که هم راستا با توسعه، نسبت به رعایت ملاحظات زیست محیطی، زمینه رشد و توسعه خود را دنبال می کنند تا محیط زیست پیرامون دچار مخاطره نشود. 

وی افزود: یکی از موارد مهم استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این است که با حفظ محیط زیست و نگاه حمایتی در جهت رونق تولید احداث شوند.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: صنعتگران پیشگامان حفاظت از محیط زیست هستند زیرا رشد و توسعه صنعتی با حفظ محیط زیست محقق می شود. 

وی بیان کرد: اقدامات مطلوبی در حفظ مسائل محیط زیستی مانند احداث تصفیه خانه، آبیاری قطره ای فضای سبز و توسعه آن و استفاده از پساب تصفیه خانه ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده است

مهدی زاده مقدم عنوان کرد: نگاه ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یک نگاه زیست محیطی بوده و اهمیت ویژه ای به حفظ و ارتقاء محیط زیست می‌دهیم تا ضمن رعایت مسائل زیست محیطی رویکردهای حمایتی صاحبان صنایع در کنار آن به بهترین نحو اجرا شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اهدف اصلی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حفظ و توسعه فضاهای سبز و ایجاد بوستان های صنعتی بوده که تاکنون 885 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احداث شده که با تجهیز فضاهای سبز به آبیاری تحت فشار و قطره ای و استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه ها هم اکنون 75 درصد آنها با آبیاری تحت فشار و قطره ای انجام می‌شود تا به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون هشت تصفیه‌خانه متمرکز در شهرک‌ها و نواحی‌صنعتی استان با ظرفیت تصفیه 14هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز مستقر بوده که 75 درصد از واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش هستند که با طرح های توسعه که در حوزه تصفیه خانه برنامه ریزی شده، ظرفیت شبکه تصفیه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دو سال آینده به 23 هزار مترمکعب در شبانه روز می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز