خبرگزاری کار ایران

رسولیان مطرح کرد:

اتخاذ تصمیم در حوزه اقتصادی با تفکر جمعی صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۹۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: اتخاذ تصمیم در حوزه اقتصادی با تفکر جمعی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در نشستی با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه حوزه اقتصادی استان از پتانسیل مطلوبی و خوبی برخوردار است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های حوزه اقتصادی بخش خصوصی در راستای توسعه با درنظر گرفتن اینکه دولت در تامین منابع مالی با مشکلات زیادی مواجه است مدنظر مدیریت کلان استان خواهد بود.

وی تصریح کرد : در تحقق این هدف تصمیم جمعی با در نظر گرفتن پیشنهادات و نظرات را در اتخاذ تدابیر توسعه اقتصادی استان پیش خواهیم گرفت .

وی با اشاره کاهش نرخ بیکاری استان نسبت با سال گذشته تاکید کرد: در مبحث اشتغال مدیریت کنترل و جمع آوری ظرفیت‌های موجود و استفاده از پتانسیل تشکلات پویای موجود بویژه بخش تعاون می‌توان چشم انداز مطلوبی را ترسیم و در تحقق اهداف تعیین شده اشتغال گام برداریم .

رسولیان همچنین گفت : امروز فرهنگ کار دچار مشکلاتی است که بایداصلاح شود و برگزاری نشست‌های تخصصی بویژه با مشارکت شرکایی اجتماعی جهت تبیین راهکار مناسب را برنامه ریزی کنیم .

در این نشست محمد سنجری مدیر تعاون کار ورفاه اجتماعی استان نیز ضمن تبریک انتخاب و انتصاب رسولیان بعنوان معاون هماهنگی امور  اقتصادی استانداری خراسان رضوی طی سخنانی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۲۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی که بیش از نیمی از جمعیت استان را تحت پوشش دارند فعال و از این لحاظ رتبه دوم کشوررا دارا هستیم.

سنجری همچنین گفت: ۷هزارتعاونی فعال با ۱۱۳هزار نفر شاغل و ۴میلیون و ۵۰۰نفر عضو نیز در استان مشغول به فعالیت میباشند .

وی افزود:  علی رغم مشکلات اقتصادی سال گذشته علاوه بر تحقق تعهد ایجاد اشتغال نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته ۲%کاهش یافته است .

وی تصریح کرد :بر اساس آمارهای اخذ شده ۳۷هزار نفر به جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی افزوده شده که ۶ هزار نفر بیمه شدگان اجباری را شامل میشود.

محمد حسین روشنک مدیر کانون کارافرینان نیز در سخنانی با تاکید بر حفظ و صیانت از نیروی کار گفت: فضای تبلیغاتی و روانی راباید بشکلی مدیریت کنیم که باتوجه به مشکلات اقتصادی حاکم بویژه بخشهای تولیدی و خدماتی انگیزه کارگران برای رشد و ارتقا بهره وری تقویت شود .

قربانعلی رمضانی رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز طی سخنانی گفت: ۶۰% ازجمعیت ۵۰۰ هزار نفری بازنشستگان و مستمری بگیران در استان حداقل بگیر و درحقیقت زیر خط فقر و نیاز به حمایت وتوجه ویژه ای در این راستا میباشد .

همچنین حمید زینلی دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه کارگران سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی هستند گفت :در شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی و درراستای تحقق شعار رونق تولید کارگران همچون همیشه بعنوان سربازان جبهه اقتصاد و تولید درکنار فرماندهان این جبهه یعنی کارآفرینان و کارفرمایان به ایفای نقش میپردازند تا علاوه بر پیشبرد این هدف حفظ وصیانت از نظام در مقابل همه دشمن ستیزیها را محقق نمایند.

وی افزود: امروز معیشت عمده مشکل کارگران است که انتظار داریم تدابیر ویژه ای برای رفع دغدغه این قشر اندیشیده شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز