خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد عنوان کرد:

شهر مشهد برای پیدا کردن جایگاه خود در میان کلانشهرها به نظم و رونق نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۳۰

شهردار مشهد با اشاره به اینکه معتقدیم شهر مشهد برای پیداکردن جایگاه واقعی خود میان کلانشهرها نیازمند نظم و رونق اقتصادی است، گفت: برای ایجاد نظم و رونق اقتصادی نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد ، محمدرضا کلائی امروز در همایش سرمایه‌گذاران خارجی که با حضور وزیر اقتصاد، استاندار خراسان رضوی و رئیس شورای شهر در حاشیه اولین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد برگزار شد، افزود: در حال حاضر در دنیا و کشورمان کلانشهرها واحد برنامه‌ریزی هستند که می‌توانند بار را از دوش دولت بردارند.

وی اضافه کرد: نظم و رونق اقتصادی در شهر نیازمند افزایش پنج سرمایه از جمله سرمایه اجتماعی و فکری است که برای تحقق آن باید اعتماد مردم به مدیریت شهری جلب شود.

کلائی تصریح کرد: در کنار سرمایه فکری و اجتماعی سرمایه دمکراتیک، فرهنگی، زیست پذیری شهری و سرمایه اقتصادی نیازمندیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه آن چیز که برای جذب سرمایه مالی در اختیار مدیریت شهری قرار دارد تجربه‌ای است که ارزان بدست نیامده، اضافه کرد: برای به دست آوردن این تجربه مدیریت ده سال سعی و تلاش کرده و دانش انباشته‌ای را در این زمینه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر چند کار توام با هم انجام شده که یکی در نظر گرفتن مشوق‌های سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه مبادلاتی برای سرمایه‌گذاری، فراهم آوردن دسترسی به اطلاعات پروژه‌ها و طراحی قراردادهای راحتر که این تجربه‌ها گران بدست آمده است.

شهردار مشهد گفت: اقدام دیگر انجام شده در راه تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم آوری تضامین مناسب است که طی شش ماه گذشته پیگیری‌های زیادی انجام و زمینه بهتری برای سرمایه‌گذاری آماده شده است.

کلائی با اشاره به اینکه برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی واگذاری مجوزهای لازم جهت سرمایه‌گذاری خارجی تسهیل شود، اظهار کرد: همچنین مجوز لازم برای طولانی‌تر شدن اقامت سرمایه‌گذاران خارجی که وزیر خارجه در ملاقاتی که چندی پیش داشتیم قول پیگیری برای تابعیت سرمایه‌گذاران خارجی داده است .

شهردار مشهد افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه شود، سبک کردن بار مدیریت شهری برای توجه بیشتر به حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار است لذا کم شدن بار قرار گرفته بر دوش شهرداری‌ها زمینه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز