خبرگزاری کار ایران

میرشاهی خبر داد:

ارتقای ۴ پله‌ای استان در شاخص بهبود فضای کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۵۳

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت : رتبه استان در شاخص بهبود فضای کسب و کار کشور در فصل تابستان نسبت به پاییز ۴ پله بهبود یافت.

به گزارش ایلنا از مشهد ، شکوه میرشاهی افزود : بر اساس آخرین گزارش پایش فضای کسب و کار کشور در پاییز 97 که اخیرا منتشر شده ، خراسان رضوی با شاخص 6.01 رتبه چهارم کشور از لحاظ بهبود فضای کسب و کار را کسب کرده است .

 وی عنوان کرد : این رتبه با توجه به رتبه هشتم استان در تابستان 97 چهار پله بهبود یافته است.

وی افزود : امتیاز استان نیز در مقایسه با فصل تابستان 3 درصد بهبود یافته است.

میرشاهی عنوان کرد : با بررسی فاکتورهای موثر، بی ثباتی وغیرقابل پیش بینی بودن قیمت‌ها  با شاخص 8.07 بیشترین تاثیر را در تخریب فضای کسب و کار داشته است.

 وی اظهار کرد : این شاخص در مقایسه 4 فصل گذشته با 17 درصد افت در صدر عوامل مخل کسب وکار بوده است که با توجه به کنترل نسبی متغیر‌های کلان اقتصادی امیدواریم شاهد بهبود این شاخص در فصل جاری باشیم.

میرشاهی با بیان اینکه خراسان رضوی باید در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی فعال‌تر ظاهر شود، ادامه داد : در تابستان گذشته استان با مشکل تامین برق مواجه بود که در افت شاخص بهبود فضای کسب و کار نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد اما در پاییز سال 97 این شاخص با 30 درصد بهبود وضعیت مناسبی داشته است.

 وی همچنین با اشاره به لزوم کاهش بوروکراسی و توجه دستگاه‌های اجرایی به بهبود فرایند‌های اداری در بستر دولت الکترونیک گفت: در پاییز سال 97 موانع اداری حوزه

کسب و کار نیز بیشترین افت را در مقایسه با تابستان 97 نشان می دهد و باید دستگاه های اجرایی در راستای اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در بهبود این شاخص کوشا باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز