خبرگزاری کار ایران

با حضور نابینایان و کم‌بینایان انجام شد؛

برگزاری گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۷۵۸

به همت کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در مشهد، نیشابور و کاشمر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به همت کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با حضور مسئولان و اعضای نابینا و کم بینای کتابخانه های عمومی مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در مشهد، نیشابور و کاشمر برگزار شد.

همزمان با هفته کودک و روز جهانی عصای سفید، بخش نابینایان کتابخانه عمومی دکتر شریعتی مشهد مقدس، به برگزاری نشست نقد کتاب «قیچی که دنبال کار می گشت» اثر منیره هاشمی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام کرد.

این نشست با حضور نویسنده این اثر و ۳۰ تن از اعضای کودک روشندل و کم بینا در دو گروه، از مدرسه دخترانه ستایش و مدرسه پسرانه امام علی(علیه السلام) انجام شد.

در این برنامه، منیره هاشمی صمیمانه و با سعه صدر نظرات و انتقادات کودکان روشندل را پذیرفت و با صبوری فراوان، داستان های‌ آنها را شنید. وی مطالب و راهنمایی های ارزنده ای برای پیشرفت آن ها ارائه و با نظرات سازنده خود آنها را ترغیب و تشویق به ادامه مسیر کرد.

در این مراسمی که با حضور جمعی از روشندلان و اعضای کتابخانه نابینایان برپا شد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی، رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز، مدیر و مربی مدرسه استثنایی و جمعی از فعالان این حوزه حضور داشتند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: کتابخانه نابینایان، مرکزی فرهنگی برای خدمات رسانی به روشندلان شهرستان کاشمر است و اداره کتابخانه های عمومی نهایت سعی خود را برای ارائه خدمات متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی به نابینایان و کم بینایان انجام خواهد داد.

محمد جعفری، ادامه داد: تاکنون برنامه های خوبی همچون کلاس آموزش خط بریل در این کتابخانه برگزار شده و اداره کتابخانه های عمومی کاشمر هزینه ایاب و ذهاب شرکت کنندگان در این کلاس را بر عهده گرفته است. ضمن اینکه در تلاش هستیم با همکاری خیرین، اداره بهزیستی، اداره آموزش و پرورش، شورا و شهرداری و به ویژه با همت روشندلان، شاهد اجرای برنامه های دیگر برای استفاده نابینایان باشیم.

دوشنبه ۲۳ مهرماه همزمان با روز جهانی عصای سفید مراسم گرامیداشت این روز با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی و تیپ ۲۱ زرهی امام رضا(ع) شهرستان نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد.

همه ساله ۲۳ مهرماه همزمان با ۱۵ اکتبر روز جهانی نابینایان، مراسمی برای روشندلان برگزار می‌شود تا صدای افراد نابینا بیش از پیش شنیده شود. امسال نیز با حضور هماهنگ تیپ۲۱ زرهی امام رضا(ع) و اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های قبل و با حضور حمید گرمابی، نماینده محترم مجلس؛ سردار حسین سلیمانی، فرماندهی تیپ ۲۱ امام رضا(ع)؛ غلامحسین علیپور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمدرضا رجبی، رئیس اداره زندان‌ها؛ سید مهدی حسینی، رئیس سازمان آتش‌نشانی؛ حمیدرضا فریدنیا، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای؛ حجت‌الاسلام حسن رضایی، رئیس دانشگاه پیام نور نیشابور؛ محمد اسماعیل اعتمادی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی؛ اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز، نمایندگان فرمانداری، کتابداران و دوستداران کتاب، اصحاب رسانه و سایر مسئولان شهرستان در فرهنگسرای سیمرغ برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌هایی عمومی نیشابور ادامه داد: روز جهانی عصای سفید در واقع یادآوری برای همه ما است که به نیازهای معلولان جامعه بیشتر توجه کنیم و در این روز افراد کم‌بینا و نابینا خواستار مطالباتی از مسئولین هستند که باید شنیده شود تا برای این عزیزان شرایط زندگی باکیفیت فراهم شود.

وی ادامه داد: تعداد ۱۸ قلم نوری به ارزش ۸۰ میلیون ریال توسط اداره کتابخانه‌های عمومی و با جذب کمک‌های خیرین به روشندلان عزیز اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز