خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی:

لازمه دادرسی عادلانه داشتن وکیل مستقل است/ وکلای بیکار خطرناک‌تر از لیسانسه‌های بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۱۵۱

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان‌رضوی گفت: برای یک دادرسی عادلانه، همان طور که یک قاضی مستقل لازم است، یک وکیل مستقل هم لازم است.

به گزارش ایلنا، مهدی عامری رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی ضمن تبریک ۶۵ امین سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: ضربه به این استقلال، ضربه به حاکمیت و قوه قضاییه است و حفظ این استقلال و تحویل آن به وکلای آینده جزو وظایف اصلی ما است.

عامری در ادامه تشریح کرد: به لحاظ استانداردهای جهانی هم داشتن و حفظ این استقلال می‌تواند جایگاه ما را در داوری های بین المللی ارتقا بخشد.

وی افزود: علاوه بر این استقلال کانون وکلا مساوی است با احترام به حقوق شهروندی.

مهدی عامری تصریح کرد: حذف آزمون وکالت یعنی تبدیل کردن لیسانسه های بیکار به وکلای بیکار که خود مفسده ای بزرگ است و به مراتب وکلای بیکار خطرناک تر از لیسانسه ‌های بیکار هستند.

عامری افزود: تشکیل کمپین های حذف آزمون وکالت محلی از اعراب ندارد زیرا آزمون وکالت حافظ جان، ناموس و... موکل و مردم است.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر جایگاه وکلای پایگاه یک، عنوان کرد: تنها وکیل مورد قبول، وکلای پایه یک هستند؛ وکیل خودی و غیرخودی نداریم!

مهدی عامری با اشاره به افزایش روز افزون فارغ‌التحصیلان رشته حقوق، بیان‌ کرد: ایجاد اشتغال برای  ۳۰ هزار نفر فارغ التحصیل از ۵۰۰ دانشکده حقوق بر عهده کانون وکلا نیست.

وی با اشاره به هجمه های رسانه ای به سوی وکالت گفت: امروز صدا و سیما در برنامه‌های خود وکالت را شغلی دون و وکلا را افرادی ناشایست معرفی می‌کنند!

مهدی عامری مطرح کرد: آیین نامه تعرفه ‌های وکالت از سال ۱۳۸۶ تغییر نیافته است این در حالی است که هزینه‌هایی از قبیل تمبر و... افزایش یافته اند.

عامری ضمن تبریک روز زن به وکلای خانم حاضر در جمع، بیان کرد: در حال حاضر  ۱۹۱۸ نفر وکیل پایه یک که از این تعداد ۱۳۴۲ نفر آقا  و ۵۷۰ نفر خانم در حال فعالیت هستند که تعداد وکلای خانم افزایش خوبی داشته است.

وی افزود: تعداد کارآموزان وکالت ۳۳۲ نفر، که از این تعداد ۱۷۱ نفر آقا و ۱۰۶ نفر خانم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز