خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

برگزاری مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت ا... هاشمی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۰۱۶

ستاد برگزاری مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت ا... هاشمی رفسنجانی، با صدور بیانیه ای از عموم مردم برای شرکت در مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است: نخستین سالگرد امیرکبیر زمان، آیت الله هاشمی رفسنجانی را در شرایطی پشت سر می گذاریم که نیاز به حضور آن بزرگمرد بیش از پیش احساس می شود. 

این بیانیه می افزاید: سالی را بدون آیت الله هاشمی سپری کردیم که راه، نگاه و بینش ایشان به عنوان سازنده انقلابی و تلاشگری خستگی ناپذیر مورد توجه و قدردانی جامعه قرار گرفته است.
 
در ادامه بیانیه مزبور آمده است: آیت الله هاشمی در زمینه سیاست، سیاستمداری بزرگ، در جامعه فقهی صاحب نظر و به عنوان انسانی فرهنگ دوست همواره در کنار مردم بود و به آزادی و شادمانی آحاد این سرزمین می اندیشید و جز سازندگی، اعتلا و توسعه ایران اسلامی هدفی نداشت. 

این بیانیه می افزاید: ایشان همیشه خود را در معرض رای مستقیم مردم قرار می داد و نمونه ای همچون هاشمی سراغ نداریم که در عقلانیت و اعتدال بیشترین حضور را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران با 2 دوره ریاست جمهوری، سه دوره نمایندگی و ریاست مجلس شورای اسلامی و پنج دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری به خود اختصاص داده باشد. 

ضمن اینکه ایشان عضویت در شورای انقلاب اسلامی، جانشین امام به عنوان فرمانده کل قوا، فرماندهی موثر در دوران دفاع مقدس و سالهای متمادی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه خود دارد.  سیاست تنش زدایی، نفوذ کلام و درستی رفتار ایشان در کسب اعتماد جامعه بین الملل مثال زدنی است.

این بیانیه خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی ثابت کرد که می توان با اراده و ایمان دشواری‌ها را پشت سر گذاشت. 

ایشان با داشتن دقت، ذهن محاسباتی و آینده نگری، در سخت ترین و دشوارترین کارها حضور داشت و در یک کلام مرد توسعه و سازندگی، مجاهده و مبارزه، اندیشه و تفکر، مدارا و مردم مداری و سرلوحه صبر و صلح بود. 

در ادامه این بیانیه آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچگاه برای هیچ مصلحتی به دفاع از خود و نزدیکان خود نپرداخت، چه آن زمان که در اوج اقتدار و توانمندی سیاسی بود و چه آن زمان که عده ای به سهو یا عمد خواستار محو و فراموشی ایشان از ذهن مردم بودند. 

مراسم تشییع پیکر این بزرگمرد ثابت کرد که مردم قدردان نیروهای مخلص و فداکار هستند و با ارج نهادن به ایده و خاطره ایشان همچنان به این قدردانی ادامه می دهند، چرا که به گفته وی، اگر به اقیانوس مردم بپیوندیم انقلاب و جمهوری اسلامی پایدار خواهد بود. 

 بر اساس اعلام این ستاد، مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت ا... هاشمی رفسنجانی فردا چهارشنبه 20 دی ماه از ساعت 18 تا 20 در حسینیه فرهنگیان واقع در خیابان امام خمینی (ره) کوچه ثبت برگزار می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز