خبرگزاری کار ایران

امام جمعه گناباد:

برخورد تند امام جمعه باعث طرد افراد جامعه می شود

کد خبر : ۵۱۶۰۴۵

بایستی امام جمعه هر شهر یک برخورد پدرانه با همه طیف ها داشته باشد و برخورد تند که باعث طرد افراد جامعه شود بر خلاف نظر صریح مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن صادقی نسب در نشست خبری که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران با حضور خبرنگاران در محل دفتر وی برگزار شد ، با بیان این مطلب گفت: در اهمیت نماز جمعه همین بس که یکی از سوره های قران کریم اختصاصا در مورد نماز جمعه و دعوت به نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم از نماز جمعه به عنوان ذکر و یادآوری نقل شده ، افزود: یادآوری نقش مهمی در تربیت و خودسازی انسان دارد.

خطیب جمعه گناباد خاطرنشان کرد: در نماز جمعه به مسئله پراهمیت تقوا، پرهیز از گناهان و اهتمام به واجبات یادآوری می شود.

صادقی نسب ادامه داد: نماز جمعه مرکز آگاهی بخشی راجع به دین و اجتماع و امور مربوط به جامعه اسلامی است و لذا همه باید به خطبه های نماز جمعه گوش فرا دهند چراکه در نماز جمعه همان اهدافی که حضرت امام (ره) و شهدا در پی آن بوده اند مطرح می شود.

وی همچنین به نقش نماز جمعه در تأیید خدمات دولتمردان اشاره و تأکید کرد: برای اینکه مردم ناامید نشوند بایستی خدمات مثبت دولتمردان در نمازجمعه مطرح شود.

وی ویژگی مهم نماز جمعه را همایش خودجوش هفتگی دانست و گفت: اگر در هر کشوری خواسته باشند هزار نفر را گرد هم جمع کنند بایستی وقت و هزینه زیادی صرف شود ولی در نماز جمعه مردم با هزینه خودشان و به صورت خودجوش به سمت مصلی حرکت می کنند و این تاکتیکی است که اسلام داشته و در هیچ مکتب و دینی این طور همایشی وجود نداشته که مردم خود را مسئول بدانند.

امام جمعه گناباد در خصوص موضوعات خطبه های نماز جمعه نیز اظهار کرد: مطالب پر اهمیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره هر هفته، طی یک نامه ای ارسال می شود ولی انتخاب آنها به عهده امام جمعه بوده که بسته به شرایط و وضعیت کشور این مسائل مطرح می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز