خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه معدن خراسان رضوی مطرح کرد

نقش معدن در محرومیت زدایی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۱۳

رئیس خانه معدن خراسان رضوی گفت: با برنامه ریزی مناسب معدن می تواند نقش بسیار مهمی را در خصوص اشتغالزایی و محرومیت زدایی در سطح استان ایفا کند.

مرتضی کرامت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد اظهار داشت: خانه معدن خراسان رضوی پس از آغاز فعالیت با حضور بیش از دویست شخص حقیقی و حقوقی فعال در عرصه معدن استان در سال گذشته با مدیریت مدبرانه جناب آقای باقری در نخستین سال فعالیت و حمایت فعالین حوزه معدن تا حدود زیادی مراحل تثبیت خود را طی کرد، در ادامه نیز همین مسیر با سرعت بیشتری طی خواهد شد و خدمت رسانی به فعالان این بخش با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: از جمله فعالیت های مورد نظر، برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد خدمات متنوع مانند تسهیل در امور بیمه و تجهیز معادن، مشاوره در زمینه های مختلف به معدنکاران استان همچنین پیگیری جدی برخی فعالیت های مشترک بخش معدن با سایر حوزه ها از جمله بحث ژئوتوریسم‌ می باشد.

رئیس خانه معدن خراسان رضوی تصریح کرد: در این زمینه جلسات متعدد تخصصی برگزار گردیده و مذاکرات با مسئولین و فعالین حوزه گردشگری در دست اقدام است و مفتخر هستیم که نخستین کنفرانس ژئوتوریسم معدن در استان خراسان رضوی به زودی به میزبانی خانه معدن در مشهد برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

کرامت همچنین به رویکرد خانه معدن در ارتباط با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز اشاره کرد و گفت: امروز اولویت اصلی کشور توسعه همه جانبه و جهشِ تولیدِ ملی در قالب اقتصاد مقاومتی است، دو رکن اساسیِ اقتصاد مقاومتی اشتغالزایی و محرومیت زدایی است، بی گمان بخش معدن با توجه به ایجاد اشتغال پایدار همچنین فعالیت گسترده در مناطق محروم و کم برخوردار می تواند مهمترین تاثیر را در این مسیر داشته باشد.

وی یادآور شد: برای نیل به این هدف نیازمند ارتباط گسترده فعالین حوزه معدن و صنایع معدنی با مسئولان این بخش در ارکان مختلف به ویژه با سازمان صنعت، معدن و تجارت و انتقال و پیگیری مسائل تا حل واقعی و کامل آنها در چارچوب قانون هستیم.

رئیس خانه معدن خراسان رضوی یادآور شد: در ارتباط با سایر تشکل ها، خانه معدن به عنوان نماینده فعالین معدن و صنایع معدنی به صورت جدی معتقد به هم افزایی و فعالیت هماهنگ از جمله با سازمان نظام مهندسی به عنوان متولی بخش فنی و نیروی متخصصِ این حوزه و سایر تشکل ها مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن می باشیم.

کرامت گفت: خوشبختانه ارتباط خوب و مستمری بین تشکل ها برقرار است و جلسات ماهیانه ای در این زمینه برگزار می شود که در آینده نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز