خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

ضرورت بومی‌سازی در صنعت ساختمان

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۶۱۶

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از مهم ترین نکاتی که در صنعت ساختمان باید مد نظر قرار گیرد بومی سازی این صنعت است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان در نخستین همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی بیان داشت : عدم تناسب صنایع انبوه سازان با شاخصه‌های فرهنگی مردم یکی از دلایل رکود این بازار است اما اگر در سازه های ساختمانی، فرهنگ و تمدن ایرانی مد نظر قرار گیرد مردم استقبال بیشتری از این ساختمان ها می کنند.

وی افزود : حاشیه‌نشینی و مهاجرت از روستا به شهر گرچه یک معضل بزرگ است اما وقتی روستاها شرایط اقتصادی و زیرساخت های عمرانی برای زندگی را ندارند نمی‌توان روستاییان را مجبور به ماندن در آنجا کرد به همین علت لازمه پیشگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی ایجاد توسعه متوازن و عدالت اجتماعی و جغرافیایی است.

استاندار خراسان رضوی گفت : دولت برای ساخت و ساز در روستاها با انبوه سازان همکاری بیشتری داشته است و تسهیلات بانکی برای ساخت و ساز روستایی با نرخ چهار درصد اعطا می شود.

رشیدیان اظهار کرد : توجه به ارزش های فرهنگی، حفظ محیط زیست و ارتقا بهره وری انرژی از مسائل مهمی است که انبوه سازان باید بدان توجه ویژه داشته باشند وقتی ساخت و سازها بتواند رضایت مردم را فراهم کند و قیمت مناسب و کیفیت خوب هم داشته باشد نیاز مردم به مسکن تامین می شود.

وی گفت : نماد تجلی زندگی انسانی و پیشرفت هر کشور صنعت ساختمان در زندگی شهری و جاده ای و خدماتی است و با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی این کشور ساخت و سازها نمی توانند بدون توجه به ریشه فرهنگی و تاریخی موفق عمل کنند و هرجا هویت خود را فراموش کردیم دچار خودباختگی شدیم و صنعت ساختمان نیز از این معضل دور نیست.

وی گفت : توجه به استاندارهای ساخت و ساز و سرفه جویی انرژی باید در انبوه سازی اجباری شود استان ما حادثه خیز است بنابراین رعایت مسائل ایمنی در مسکن حیاتی است هرچند شرکت های ساختمانی آنها را مد نظر قرار می دهند اما اجرا نمی‌شود.

وی بیان داشت : افزایش ارتباط مراکز علمی آموزشی با تولیدکنندگان صنعت ساختمان نیز نیاز اساسی این حوزه است ضمن اینکه مهندسان ما باید در ساخت و سازهای خود به این نکته توجه کنند که بخشی از جامعه ما را جانبازان و معلولان و سالمندان تشکیل می دهند و امکانات رفاهی آنها را در پروزه های خود مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز