خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

روستا کانون تولید است و نباید بعنوان کانون جمعیتی در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۳۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روستاها کانون تولید است و نباید بعنوان کانون جمعیتی در نظر گرفته شود

به گزارش ایلنا، در ابتدای این کارگاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت : کار در بخش کشاورزی بسیار حساس است و ما در شرایطی هستیم که مدیران، کارشناسان و همکاران ما باید ظرفیت‌ها ، توانمندی‌ها و چالش‌های بخش را شناخته و توجه برنامه ریزان کلان را به بخش کشاورزی برای اعمال سیاست‌های درست جلب کنند.

مجتبی مزروعی افزود: از روز اول کرامت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت‌ها و دانش نیروی انسانی برا ما ملاک بوده است بطوریکه در کشاورزان برتر و نمونه نیز  شرط اول برای پیشرفت، ابتدا دانش و سپس امکانات ، تکنولوژی و  اقلیم و ...بوده است ، بنابر این سعی ما  باید بر این باشد که سطح دانش خودمان و مجموعه  ای را که در آن هستیم ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد:  روستاها کانون تولید است و نباید بعنوان کانون جمعیتی در نظر گرفته شود و برای حفظ تولید باید بهداشت دام و انسان با هم  دیده شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: خانم ها نقش مهمی در اقتصاد خانواده های روستایی دارند و این ارزش را باید به روستا برگردانیم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی نیز در این کارگاه گفت: زنان تسهیل‌گر روستایی به عنوان رابط بین مردم و کارگزاران دولتی، زمینه ساز توسعه فعالیت‌های زنان روستایی است .

محمد رضا قدسی افزود: در حال حاضر 900 تسهیل‌گر در 900 روستای خراسان رضوی توسط خواهران روستایی در خراسان رضوی انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: برنامه سال آینده نیز انتخاب 300 تسهیل‌گر دیگر است که در روستاهای بالای 50 خانوار جمعیت در خراسان رضوی این طرح اجرا خواهد شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی  خراسان رضوی از موضوعاتی چون"  مسئله یابی، نیاز سنجی  و ارائه راه حل جهت حل مسئله با مشارکت سایر زنان روستایی ، شناخت کلی نسبت به جمعیت روستا  و برقراری جلسات با زنان روستایی در خصوص شناسایی پتانسیل‌های کاری "به عنوان بخشی از وظایف تسهیل‌گران روستایی نام برد.

دومین کارگاه اصول و فنون تسهیل‌گری روستایی در راستای اجرای طرح نظام نوین ترویج ، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی و کارشناسان امور زنان روستایی و عشایری استان روز 24 بهمن ماه درمحل سالن اجتماعات برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز