خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خبرداد:

برگزاری‌مراسم قرائت«زیارت‌حضرت رسول(ص) از بعید»در خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۳۵۲

معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم قرائت زیارت‌ حضرت رسول(ص) از بعید، همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمد تقی کاظمی‌نسب افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته طرح برگزاری مراسم قرائت زیارت نامه حضرت رسول (ص) در مساجد و اماکن مقدسه و مذهبی سراسر کشور با هدف بزرگداشت یاد و نام پیامبر عظیم الشان اسلام به مرحله اجرا درمی آید.

وی اظهار داشت: قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور فردا 27 صفر در کلیه مدارس شاهد استان، ستادهای شاهد، دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به صورت همزمان با مدیریت معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می شود.
 
کاظمی‌نسب همچنین از برگزاری یک برنامه ویژه به همین مناسبت خبر داد و گفت: یک برنامه ویژه در هنرستان حضرت زهرا(س) در روستای علی آباد برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین مردم خراسان رضوی در روز ٢٨ صفر سال روز رحلت پیامبر اسلام(ص) در تمام مساجد، مراکز و اماکن مقدسه به ویژه حرم مطهر امام رضا(ع) با قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از بعید به ساحت ایشان ابراز ارادت می‌کنند.

معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: در مساجد سراسر استان از طریق ائمه جماعات و مرکز رسیدگی به امور مساجد و هیئت مذهبی و همچنین بسیج این مهم پیگیری شده و همزمان با سراسر کشور این مراسم برگزار می‌شود.

وی افزود: قرائت زیارت حضرت رسول(ص)در حرم مطهر حضرت رضا (ع) با حضور زائران و مجاوران به صورت ویژه همراه با سخنرانی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود که از صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

کاظمی نسب همچنین از برگزاری این مراسم در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده در تمام مساجد و مراکز مذهبی این مراسم برگزار می‌شود، البته در هر شهرستان یک مسجد به عنوان مسجد محور که معمولا مساجد جامع شهرستان‌ها هستند مراسم باشکوهتری برگزار می‌کنند.

وی افزود: 11 هزار جلد کتاب زیارت حضرت رسول از بعید در خراسان رضوی توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز