خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان صنعت و تجارت استان خبر داد:

صادرات 875 میلیون دلار کالا از خراسان‌رضوی طی7 ماهه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۸۹۷

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی 7 ماهه سال جاری، 1198 هزار تن کالا به ارزش 875 میلیون دلار از گمرکات استان به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش ایلنا، راضیه علیرضایی اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 1 درصد و از نظر ارزشی 8 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: طی دوره مزبور صادرات استان خراسان رضوی 4 درصد سهم ارزشی صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

علیرضایی‌تصریح کرد: اقلام عمده کالاهای صادراتی استان شامل زعفران، رب‌گوجه فرنگی، تخم پرندگان، پسته، سیب زمینی، سیب تازه، کف پوش ها، کاشی، انواع کیسه و مصنوعات پلاستیکی است.
 
وی اظهارداشت: از کل ارزش صادرات استان 22 درصد به کشورهای آسیای میانه ، 55 درصد به کشور افغانستان ، 8 درصد به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و 4 درصد به کشورهای اروپایی اختصاص داشته است.
 
وی افزود: مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان کشورهای افغانستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی ، عراق ، تاجیکستان ، اسپانیا ، قزاقستان ، ازبکستان ، قرقیزستان و هنگ کنگ است.
 
علیرضایی گفت: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان در 7 ماهه سال جاری، 730  دلار و کشور 341 دلار بوده است که نسبت متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان به کشور, 214 درصد است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: واردات استان نیز طی 7 ماهه سال 95 , 204  هزار تن کالا به ارزش 185  میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 16 درصد و از نظر ارزشی 10 درصد کاهش داشته است و یک درصد سهم ارزشی و وزنی از واردات کشور را شامل می شود.
 
وی با اشاره به اینکه تراز بازر گانی استان در این مدت  690 میلیون دلار مثبت است، اظهارداشت: کشورهای امارت متحده عربی ، ترکیه ، پاکستان ، ازبکستان، چین، افغانستان، آلمان، ترکمنستان، جمهوری کره، و هلند نیز مهمترین کشورهای شریک وارداتی استان هستند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز