خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان مشهد خبر داد:

اعلام آمادگی بیش از 300 وکیل در طرح وکیل مدرسه

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۴۱۹

معاون دادستان مشهد از اعلام آمادگی بیش از 300 وکیل و مشاور قوه قضائیه در طرح وکیل مدرسه خبر داد .

به گزارش ایلنا، قاضی محمد بخشی محبی در حاشیه همایش آگاه‌سازی حقوقی در مدارس که با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان برگزار شده بود از حضور پر رنگ جامعه وکلا در خصوص پیشگیری از جرم تقدیر کرد .

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد افزود: جرایم و آسیب‌های‌اجتماعی روز به روز در حال تغییر و پیچیده‌تر شدن و تهدید نوجوانان و جوانان هستند که باید با افزایش آگاهی و دانش ایشان مانع به خطر افتادن این قشر از جامعه شویم .

وی بیان داشت: لازم است وکلا و حقوق دانان ضمن بیان برخی واقعیت‌های جامعه به قشر دانش آموز واولیا مربیان ایشان با دیدگاه کارشناسانه مانع بروز برخی مشکلات حقوقی برای دانش آموزان شوند.

عضو قضایی کارگروه آگاه سازی در مدارس افزود: این طرح که در ابتدا صرفا با همکاری قضات وآموزش و پرورش در حال انجام بود به سمت استفاده بهینه از ظرفیت وکلا در این خصوص سوق پیدا کرد تا جایی که امروزه دادگستری وآموزش وپرورش می‌توانند تمامی مدارس مشهد را هم تحت پوشش لازم قرار ﺩﻫﻨﺪ .

وی با ابراز امیدواری در خصوص گسترش این طرح گفت: با این هم افزایی ضمن تعامل بیشتر و سازنده می توانیم جوانان و آینده سازان این مملکت را از تهدیدها و آسیب‌هایی مانند اعتیاد، آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی، طلاق و غیره مصون داریم، و در مقابل با توجه به علاقه مندی نوجوانان و جوانان به مسائلی همچون طبیعت و محیط زیست از این ظرفیت در جهت ارتقا سطح فرهنگ واجتماعی‌تر‌شدن آنها بهره برد .

وی گفت: بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی در نتیجه عدم آگاهی نوجوانان و جوانان از نوع و تعاریف و شرایط وقوع جرائم رخ می‌دهد و ممکن است یک اشتباه به ظاهر ساده منجر به وقوع حادثه‌ای وخیم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز