خبرگزاری کار ایران

وکیل شهربازی سرزمین عجایب در گفت و گو با ایلنا:

آنچه سرزمین عجایب را تهدید می‌کند وضع عوارض سنگین و غیرواقعی از سوی شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۶۹۵

وکیل شهربازی سرزمین عجایب گفت: آنچه سرزمین عجایب را تهدید می‌کند، وضع عوارض سنگین و غیر واقعی از ناحیه شهرداری است و سرزمین عجایب با خطر تعطیلی به دلیل مشکلات مالی مواجه نیست.

امین شهلا وکیل شهربازی سرزمین عجایب درگفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: علیرغم رکود بازار و تاثیر مستقیم آن بر روند درآمدزایی اماکن تفریحی و ورزشی مانند شهربازی‌ها، مجموعه شهربازی سرپوشیده سرزمین عجایب در پناه مضجع شریف امام هشتم(ع) کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما جهت استمرار فعالیت خود، نیازمند توجه و همراهی ارگان‌ها و نهادهای عمومی و دولتی است.

وی افزود با وضع عوارض سنگین و غیر واقعی برای این شهربازی از سوی شهرداری و در صورت عدم اصلاح مصوبات مربوطه و الزام این شهربازی به پرداخت عوارض، ادامه سرمایه‌گذاری هنگفت صورت گرفته برای سرمایه گذار فاقد توجیه مالی بوده و به احتمال زیاد سرمایه گذار در صدد انتقال سرمایه خود به تهران بر خواهد آمد که این موضوع منجر به تعطیل شدن بزرگترین شهربازی سرپوشیده در شرق کشور و بیکاری بیش از ١٧٠ نفر نیروی کار جوان شاغل در آن خواهد شد.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: مرجع صدور حکم به پرداخت عوارض، کمیسیون ماده ٧٧ شهرداری هاست که پرونده سرزمین عجایب با شکایت شهرداری منطقه دو مشهد در این کمیسیون در حال رسیدگی است و علی رغم اینکه وضع عوارض توسط مصوبات شورای شهر، مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و ... است و هیات عمومی دیوان عدالت اداری در موارد کاملاً مشابه، مصوبات شوراهای اسلامی در خصوص وضع عوارض برای خدمات تفریحی شهربازی ها و مجموعه های آبی را ابطال کرده است، متاسفانه پرونده سرزمین عجایب در دیوان عدالت اداری هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده و عملکرد اتخاذ شده در این خصوص مصداق یک بام و دو هواست!

شهلا اضافه کرد: هرچند سرزمین عجایب به دلیل رقابت شدید و رکود بازار مجبور به کاهش قیمت بلیط برای گروه های بازدید کننده از شهربازی در سال‌های اخیر شده است، لیکن به دلیل ارادت سرمایه گذار به آستان مقدس امام رضا(ع) این مجموعه علی رغم فشارهای فراوان مالی، اقدامی جهت تعدیل نیرو انجام نداده و خانواده بزرگ کارمندان خود را کماکان حفظ کرده است و کارمندان نیز تأخیرات معدود پرداخت حقوق ماهیانه خود را پذیرفته و در کنار مدیران این شهر بازی،خدمت به زائرین و مجاورین مشهد عزیز را ادامه می‌دهند.همچنین رسالت شهربازی سرزمین عجایب حمایت از اقشار کم درآمد و پذیرش رایگان و یا نیمه بهای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و آموزش و پرورش و ... است که کماکان به این رسالت انسانی خود ادامه می دهد و مشکلات مالی موجود تاثیری در آن نداشته است.

امین شهلا در پایان اظهار داشت: امیدوارم نهادهای عمومی و دولتی مانند شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،استانداری خراسان و فرمانداری مشهد و سایر نهادهای مربوطه با حمایت از مکان‌های تفریحی و خدماتی مانند سرزمین عجایب، موجبات ادامه فعالیت این گونه مراکز در کلان شهر مشهد را فراهم کنند و اجازه ندهند وضع عوارض غیر واقعی و سنگین، باعث تعطیلی این گونه مراکز و در این مورد خاص و انتقال سرمایه گذاری صورت گرفته به پایتخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز