خبرگزاری کار ایران

رئیس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان:

2300 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان امسال فارغ التحصیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۷۱۰

رئیس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان از فارغ التحصیلی 2300 دانشجو این دانشگاه امسال در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر سیدحسن مجتبوی در نخستین نشست خبری مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و روسای پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی تابعه که امروز در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: 1200 دانشجو معلمی در مقطع ابتدایی در مهرماه و 1100 نفر در سایر رشته‌ها، بهمن ماه امسال در خراسان رضوی فارق‌التحصیل خواهند شد.

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان  تاکید فراوان داشتند، این دانشگاه مرکزی ماموریت‌گرا است.

وی دانشگاه فرهنگیان مشهد را شامل دو پردیس دانشگاهی دانست و ادامه داد: پردیس شهید بهشتی، تربیت دانشجویان پسر و پردیس شهید هاشمی‌نژاد، تربیت دانشجویان دختر را برعهده دارد و از لحاظ تعداد دانشجویان بعد از دانشگاه فرهنگیان تهران، رتبه اول را در کشور دارد.

رئیس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: علاوه بر این دو پردیس پنج مرکز تابعه دانشگاهی نیز داریم که در حال حاضر تنها در مرکز شهید کامیاب دانشگاه امروز محل آموزش 500 دانشجوی دختر در حال تحصیل هستند و این مرکز از مراکز آموزش عالی شهر مشهد است.

مجتبوی گفت: در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی حدود 6500 دانشجو مشغول به تحصیل هستند و سه تیپ دانشجو در این دانشگاه‌ مشغول به تحصیل هستند. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پیوسته و با کنکور وارد می‌شوند و بعد از طی مراحل مصاحبه، گزینش و آزمون به جمع دانشجویان ملحق می‌شوند. این دانشجویان از ابتدا به استخدام آموزش و پرورش در‌آمده و از کمک‌هزینه دانشجویی نیز برخوردارند.

وی اضافه کرد: گروه دوم دانشجویان کارشناسی‌ناپیوسته هستند که پس از گذراندن دوره تحصیل در این دانشگاه مدرک کارشناسی دریافت خواهند کرد.

مدیر استانی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در خراسان رضوی با اشاره به ماده 28 اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش هر سال از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معتبر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری آزمونی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان برگزار کرده و پذیرش دانشجو می‌کند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون 145 هزار دانشجو در این آزمون شرکت کرده‌اند و در حال حاضر کمتر از 5000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

مجتبوی در ادامه گفت: این دانشجویان قرار است دو ترم در دانشگاه فرهنگیان مهارت‌های حرفه‌ای و معلمی را فرا گیرند و پس از طی مراحل استخدامی، از مهر امسال به چرخه نظام تعلیم و تربیت وارد شوند.

رئیس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به مساله فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی اهمیت فراوانی می‌دهد که یکی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان کسری بودجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز