خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی:

حل و فصل مشکلات اجتماعی در گرو گفتمان‌سازی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۲۰۹

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: ایرادی که به پرسنل آموزش و پرورش وارد است، آن است که پرسنل آموزش و پرورش در حوزه رسانه خوب عمل نکرده اند، حال آن که قلم زدن فضای گفتمانی ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا، سید کمال حسینی در گردهمایی «معلمان مسئول در دستگاه های اجرایی استان» که صبح امروز در  مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که مونتسکیو برای تحلیل جامعه فرانسه اقدام به نوشتن کتاب نامه های ایرانی کرد، تا از بیرون جامعه ایرانی را مورد تحلیل قرار دهد، بنده هم با نگاه از بیرون، عملکرد اداره آموزش و پرورش را نقد می کنم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: آموزش و پرورش پتانسیل خوبی دارد حال آن که این فضا در آموزش و پرورش ضعیف تر است، به عبارت دیگر آموزش و پرورش با ویژگی بروکراسی فراوانی که در جذب نیرو دارد کار خوبی انجام داده است، این اداره از ۲ طریق نیروی خود را جذب می‌کند؛ نخست دانشگاه فرهنگیان، دوم استخدام از طریق فراخوان عمومی است تا همگان بتوانند به راحتی با یکدیکر به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به به‌گزینی در امر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین فضای دموکراتیک و فضای انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد، علاوه بر این آموزش و پرورش ۱۳ میلیون دانش آموز  و با احتساب والدین آنان ۲۶ میلیون دانش آموز را به طور مستقیم درگیر خود کرده است، به عبارت دیگر ۳۹ الی ۴۰ میلیون درگیر آموزش و پرورش در سطح استان هستند، با لین حال می توان جایگاه آموزش و پرورش را بسیار بالا عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: یکی از مشکلات در حوزه مدیریت آن است که در بسیاری از مواقع بینش های مفهومی در ما وجود نداردو این امر مسئله ساز است، از این رو ما باید قبل از پرداختن به پدیده اجتماعی به شرایط اجتماعی شکل گیری آن پدیده توجه خود را معطوف داریم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه حل و فصل مشکلات اجتماعی در گرو گفتمان سازی است، یادآور شد: اما ایرادی که به پرسنل آموزش و پرورش وارد است، آن است که پرسنل آموزش و پرورش در حوزه رسانه خوب عمل نکرده است، حال آن که قلم زدن فضای گفتمانی ایجاد می کند.

وجود ۹۰ هزار نیروی فعال و ۵۰ هزار بازنشسته فرهنگی در استان

در ادامه حسین شادکام اظهار کرد: بیش از ۴۹۰ از همکاران فرهنگی در سطح استان در سمت های مختلف مسئول هستند. ۲۱ درصد مردم استان به صورت مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند حال اگر والدین را هم محسوب کنیم ۵۴ درصد جمعیت استان با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

معاون هماهنگی اداره کل سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: از ۴۳۹ عضو شورای اسلامی شهرهای استان ۱۸۸ نفر از فرهنگیان استان هستند که این به معنای آن است که ۴۳ درصد از اعضای شورای اسلامی شهر را فرهنگیان استان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ۳۰ نفر  از ۲۹۰ نماینده مجلس را فرهنگیان تشکیل می دهند، ادامه داد: بخش اعظمی از مدیران، عوامل، مدیران کاروان حج را همکاران آموزش و پرورش تشکیل می دهند، به سرمایه انسانی که آموزش و پرورش در اختیار دارد که ملموس و محسوس است کم تر توجه می شود.

شادکام با اشاره به ۹۰ هزار نیروی فرهنگی فعال در سطح استان و ۵۰ هزار نیروی بازنشسته فرهنگی تصریح کرد: استان خراسان رضوی دارای ۹ هزار واحد آموزشی است، حال اگر بخواهیم این رقم را با احتساب کد واحد آموزشی در نظر بگیریم این رقم ۱۲ هزار واحد آموزشی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز