خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان‌رضوی:

منافع حزبی نباید چوب لای چرخ دستگاه های اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۵۲

علیرضا رشیدیان گفت: منافع حزبی و جناحی نباید چوب لای چرخ حرکت دستگاه‌های اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، استاندار خراسان‌رضوی در جلسه شورای اداری که امشب در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های استان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب تلاش کنند، چراکه این امر ظرفیت خوبی برای بهره‌گیری از آرا و نظریات احیاگر انقلاب اسلامی و آشنایی نسل جوان با اندیشه های امام است.

علیرضا رشیدیان تصریح کرد: استان خراسان‌رضوی باید در تحقق دولت الکترونیک پیشگام باشد و اقدامات مطلوبی درباره فناوری اطلاعات انجام دهد، هرچه بتوانیم مراجعه مردم را به دستگاه‌های دولتی کاهش دهیم به اقتصاد کشور کمک کرده‌ایم.

رشیدیان یادآور شد: مهم‌ترین هدف تحقق دولت الکترونیک سلامت اداری است که با شکل گیری و تحقق درست آن می‌توانیم خدمات را به نحو مطلوب تری به شهروندان ارائه دهیم.

۱۴ پروژه هوشمندسازی را به منظور رویداد مشهد ۲۰۱۷

وی اظهار کرد: استانداری۱۴ پروژه هوشمندسازی را به منظور رویداد مشهد ۲۰۱۷ با همکاری شرکت‌های خدماتی در دستور کار دارد که باید برای این اقدام ۳۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که استانداری برای تحقق آن تلاش می‌کند، بحث اقتصاد مقاومتی است، بنابراین تمامی فعالیت‌های دستگاه های اجرایی باید منوط به اجرایی کردن این سیاست‌ها باشد.

رشیدیان تصریح کرد: فعالیت‌های حزبی و جناحی در ماه‌های اخیر تشدید شده، شاید یکی از دلایل، سال آخر دولت باشد، حال آن‌که به همگان تذکر داریم هیچ عاملی نباید این کشور و ملت را از خدمات اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل هم‌افزا محروم کند.

وی افزود: نقد و انتقاد ایرادی ندارد اما منافع حزبی و جناحی نباید چوب لای چرخ حرکت دستگاه‌های اجرایی اعم از خصوصی و عمومی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بگذارد، از این رو از تمامی دستگاه‌های دولتی، خصوصی، کسانی که به نظام اسلامی و ملت اعتقاد دارند، ائمه محترم جمعه تقاضا دارم توجه ویژه‌ای به بحث اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم به اهداف‌مان در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برسیم که همراهی دستگاه‌های اجرایی را جلب کنیم، از این رو مجلس و قوه قضائیه باید به این مهم توجه کنند.

رشیدیان ضمن تبریک آغاز به کار مجلس‌دهم عنوان کرد: از نمایندگان منتخب جدید که همراهی با دستگاه‌های دولتی و قضایی دارند تقاضا داریم برای پیشرفت برنامه‌های توسعه استان قدم‌های هماهنگی بردارند.

تعطیلی ۵۸۱ واحد تولیدی در سطح استان

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: معظم‌له در دهه پیشرفت و عدالت بر موضوع اقتصاد تاکید ویژه‌ای دارند چنان که در آغاز به کار مجلس دهم شورای اسلامی بر بحث اقتصاد و فرهنگ اسلامی تاکید ویژه ای کردند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جوانان سرمایه‌های این مملکت هستند، اشتغال جوانان، از بین بردن رکود، افزایش قدرت خزید مردم باید در دستور کار مجلس دهم و ارگان‌های اجرایی قرار گیرد.

رشیدیان با اشاره به تعطیلی ۵۸۱ واحد تولیدی در سطح استان اظهار کرد: تاکنون ۱۶۰ واحد تولیدی تعطیل شده در پرتال سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کردند که مشکلات این واحدها باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: از دیگر مشکلات مبحث اشتغال، کاهش نیروی کار و عدم استخدام نیروی جدید در صنعت ساخت و ساز است که در جلسه ای که با مدیر کل راه و شهرسازی داشتیم کارگروه ویژه ای برای رونق ساخت و ساز به وجود آمد که این امر می تواند باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز و تحریک بازار برای شروع ساخت و ساز شود، یک بسیج عمومی در حوزه اشتغال باید به وجود آید.

بوروکراسی اداری مانع سنگینی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

رشیدیان اظهار کرد: موسسات پولی و مالی مشکل دیگری در سطح استان است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود، همچنین بوروکراسی سنگینی که در سطح استان حاکم است که خود مانع سنگینی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، از این رو تمامی دستگاه های اجرایی باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و هیچ بهانه و قصوری در این زمینه پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر جلوگیری از ورود اجناس قاچاق به داخل استان یادآور شد: بازارهای شهر مشهد باید به بازارهایی برای فروش تولیدات داخلی تبدیل شود نه آن که بدل به بازار کالای قاچاق شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: استانداری سامانه ای در خصوص طراحی کرده است که به زودی رونمایی خواهد شد که در این سامانه از اظهار نظرات و پیشنهادات متفکران و متخصصان در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده خواهیم کرد، این سامانه پایشی برای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد و رصد پروژه های استان خواهد بود.

رشیدیان اظهار کرد: استانداری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را تشکیل داده و تاکنون ۵۶ مصوبه داشته ایم، از این رو مدیرانی که به مصوبات خود در موعد مقرر عمل نکنند باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند.

وی اظهار کرد: برای رفع موانع تولید ۴/۸ درصد از ۱۶ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است و در این زمینه تعدادی از موانع واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفته است، حال امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و در دستور کار با توجه به مزیت های استان، ظرفیت تکنولوژی  و نهادهای آموزشی کالای داخلی بتواند با کالای خارجی رقابت کند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی تعطیل شده قابل احیا هستند، تصریح کرد: باید واحدهای تولیدی تعطیل شده، نیمه تعطیل و در حال تکمیل شناسایی شوند و راهکارهای مناسب برای هر یک اتخاذ شود، بازارچه دوغارون ۴ برابر ظرفیت سال گذشته صادرات داشته است که این ظرفیت  بسیار خوب است.

رشیدیان با اشاره به طرح استاد شاگردی به منظور افزایش اشتغال خاطرنشان کرد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال مردم برای مردم در دست اقدام است.

رشیدیان با اشاره به اینکه راه آهن در سال گذشته رشد ترانزیتی ۲۱۰ درصدی داشته است که رشد مناسبی است، افزود: همچنین کاهش نرخ حمل و نقل ریلی از حمل و نقل جاده ای بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه حمایت هایی در موضوع کشاورزی نیز صورت گرفته است، عنوان کرد: بحث خرید شیر از واحدهای تولیدی به دستگاه های ذی ربط ابلاغ شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت بارندگی در سال جاری اظهار کرد: ۴/۴ درصد افزایش بارندگی در سال جاری داشتیم که در تمامی نقاط استان به صورت یکسان نبوده است، به طور مثال در شهرهای جنوبی با کاهش بارندگی مواجه هستیم که باید مدیریت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز