خبرگزاری کار ایران

کاهش هزینه‌های تولید با توسعه و ساماندهی گاوهای دو منظوره در خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۸۶۸

پروژه توسعه و ساماندهی گاوهای دومنظوره در خراسان‌رضوی کلید خورد.

به گزارش ایلنا، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهارداشت: این پروژه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور افزایش بهره‌وری و بهبود راندمان پرورش گاوهای شیری دراین  استان و توازن تولید شیر با تولید گوشت، با اعتبار 70 میلیون ریال، اجرا شده است.

سید جعفر حاجی‌مجتهد افزود:  بدنبال اجرای این پروژه، در  تعداد یک‌هزار و 200 رأس، درگاوداری‌های عمدتاً روستایی و آمیخته شهرستان های نیشابور و سبزوار( با بهره‌گیری از قابلیت‌های گاوهای سمینتال و با استفاده از اسپرم گاوهای ممتاز این نژاد) شاهد تولد نسل اول آمیخته این نژاد با تولید شیر و گوشت بسیار مناسب با استفاده از جیره‌های غذایی کم هزینه خواهیم بود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های مهم  این پروژه کنار تولید شیر، ارتقاء کمی و کیفی گوشت و سرعت رشد و بهبود ضریب تبدیل درنتاج آمیخته خواهد بود که  نهایتاً ایجاد حداکثر بهره وری وافزایش راندمان براساس نهاده های تولیدی موجود درمناطق روستایی کشوررا به دنبال خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با این حرکت ضمن حفظ استمرار تولید شیرخام در حد متوازن شاهد کاهش هزینه ها و برخورداری دامدار روستایی از در آمدی منطقی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز