خبرگزاری کار ایران

زارع صفت:

استفاده از مناسبت‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی باعث معرفی مواریث فرهنگی کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۷۰۸

کارگروه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان‌رضوی با حضور محمد مقدوری، حسین زارع‌صفت، تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

استفاده از مناسبت‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی باعث معرفی مواریث فرهنگی کشور می‌شودبه گزارش ایلنا، در این جلسه حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ماموریت ها و اهداف این اداره کل خواستار افزایش تعامل و همدلی در خصوص پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شد.
وی به رویدادها، مناسبت ها و فرصت های پیش امده در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: توجه به مناسبت های مرتبط با میراث فرهنگی باعث معرفی هرچه بیشتر مواریث فرهنگی و تاریخی کشور می شود.
وی سپس به تشریح گزارش عملکرد این اداره کل از ابتدای سال جاری پرداخت و با اشاره به انتخاب هفت شهر برتر گردشگری در پایان تعطیلات نوروزی امسال گفت: در این میان مشهد و نیشابور از استان خراسان رضوی نیز به عنوان شهر برتر گردشگری انتخاب شدند که این نکته بسیار حائز اهمیت است.
وی سپس به تشریح راه اندازی و حرکت قطار گردشگری مشاهیر پرداخت و گفت: این قطار در روزهای 25 فروردین روز ملی عطار، 25 اردیبهشت روز ملی فردوسی و 28 اردیبهشت روز ملی خیام به مقصد مشهد و نیشابور راه اندازی شد که با استقبال بی نظیر گردشگران روبه رو گردید.
زارع صفت در ادامه صحبت های خود به حضور هیئت 5 نفره داوران شورای جهانی صنایع دستی اشاره کرد و افزود: این هیئت 5 نفره در مدت زمان حضور خود در مشهد به بررسی ثبت مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی پرداختند که ارزیابی اولیه آنان از این شهر بسیار مثبت بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی سپس به برگزاری مراسم روز ملی عطار، روز ملی خیام و روز ملی فردوسی اشاره کرد و افزود: این مراسم به طرز با شکوهی و با استقبال چشمگیر مردم برگزار شد.
زارع صفت خاطر نشان کرد: توجه به مناسبت ها و فرصت های مرتبط با میراث فرهنگی می تواند باعث معرفی هرچه بهتر مواریث فرهنگی و تاریخی خواهد شد.
در ادامه این جلسه هم چنین فرماندار فریمان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری این شهرستان پرداخت و خواستار توجه تمامی دستگاه برای رونق گردشگری در این شهرستان شد.
ملیحه سلطانی مسئول ترویج معاونت صنایع دستی این اداره کل نیز در گزارشی به تشریح حضور هیئت 5 نفره داوران شورای جهانی صنایع دستی و بررسی های این هیئت برای ثبت مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی پرداخت.

در پایان این جلسه هم چنین برنامه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان تا پایان سال به دستگاه ها اعلام و مقرر شد تمامی دستگاه های عضو ستاد نظرات خود درباره این برنامه ها را به اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اعلام کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز