خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی:

باید به سمت پیشگیری‌های اجتماعی گام برداشت

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۴۹۶

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان خراسان رضوی در گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از جرم سراسر کشور در مشهد گفت: لازم است به پیشگیری‌های غیرکیفری به مانند پیشگیری های کیفری توجه شود.

به گزارش ایلنا، معاون پیشگیری از جرم استان گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از جرم باید یکی از روزهای ایام هفته قوه قضائیه باید بنا بر اهمیت و ضرورت بنام روز پیشگیری از جرم نامگذاری شود.

وی گفت: سیاست فعلی دستگاه قضایی سیاست پیشگیری های کیفری در جرایم خاص و مهم تر است و تمایل قوه بیشتر در این ارتباط است که کاملا منطقی و عقلائی است،اما در جامعه امروز لزوم توجه به سیاست های غیر کیفری منجمله پیشگیری های اجتماعی نیز بیش از پیش احساس می‌شود.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های ابلاغ شده از مرکز به استان ها گفت: خوشبختانه امسال اغلب برنامه‌های ابلاغی برنامه هایی بودند که هدفمند طراحی شده اند و جای تقدیر و تشکر دارد اما بعضی برنامه ها لازم است بصورت منطقه ای طبقه بندی شوند مثل برنامه تخریب جنگل ها سواحل و دیگر برنامه هایی که در بسیاری از استان های آنچنان جنبه عملیاتی ندارد و بیشتر مختص استان های شمالی کشور است یا به مقتضای جرایم باید طراحی صورت پذیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در استان خراسان رضوی در هر سال از سه حوزه که با مجموعه پیشگیری از جرم بیشترین همکاری را دارند از جنبه درون سازمانی، برون سازمانی و یا مردمی تقدیر می‌شود که به عنوان مثال در سال گذشته از فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری و برخی دیگر از سازمان ها به عنوان سازمان‌هایی که بیشترین همکاری را با مجموعه پیشگیری داشتند تقدیر به عمل آمد که پیشنهاد می‌شود این موضوع نیز به عنوان یکی از برنامه های مجموعه پیشگیری لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز