خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره ملی شبکه‌های ارتباطی قرآن کریم:

جشنواره شبکه‌های ارتباطی قرآن به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و حوزوی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۴۹۱

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی‌خراسان رضوی گفت: جشنواره شبکه‌های ارتباطی قرآن کریم به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و حوزوی در توسعه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی است.

به گزارش ایلنا، مهندس علیرضا حاتمی اظهار کرد: بسط گفتمان اسلامی در دانشگاه‌ها، اهتمام ویژه به گسترش فعالیت‌های قرآنی، افزایش نشاط و امید و مشارکت اجتماعی دانشجویان با توسعه فعالیت‌های دانشجویی، تقویت ارتباط با نهادها و مراکز فرهنگی این نهاد، تقویت رویکرد علمی در فعالیت‌های فرهنگی با استفاده از نظرات اندیشمندان و نخبگان از جمله اهدافی است که در چشم‌انداز فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان ترسیم شده و برگزاری این جشنواره ملی نیز در راستای تحقق بخشی از این اهداف است.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف ترویج قرآن کریم در اقشار جامعه برگزار می‌شود و هدف آن استفاده مطلوب از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای معرفی قرآن و مبانی دینی به جامعه است.

حاتمی در ادامه سخنان خود ارایه نقش موثر در راهبری، جهت‌دهی و تاثیرگذاری در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و استان را از دیگر اهداف این معاونت برشمرد و عنوان کرد: سازمان برتر در تقویت باورهای دینی، روحیه خودباوری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت‌جویی دانشجویان و دانشگاهیان و نیز جذب نخبگان علمی و فرهنگی در میان جهادهای دانشگاهی و نهادهای دانشجویی استان از اهداف ما در معاوت فرهنگی سازمان است؛ همچنین سازمان جهاددانشگاهی استان در نظر دارد به عنوان الگویی در حوزه‌های قرآن، امام و انقلاب اسلامی، اندیشه، اجتماع، ادبیات و هنر و... نیز فعالیت داشته باشد و برگزاری جشنواره ملی شبکه‌های ارتباطی قرآن کریم نیز از این منظر مورد توجه قرار می گیرد و از دیگر اهدافی است که باید در این مسیر به آن دست یافت.

دبیر جشنواره ملی شبکه‌های ارتباطی قرآن کریم با اشاره به اینکه امروزه با توسعه فناوری‌های ارتباطی و گسترش فضای مجازی، باید از این ظرفیت در جهت محتواسازی و تولیدات قرآنی و مذهبی بهره برد، تاکید کرد: نمی‌توان تاثیر انکارناپذیر شبکه‌های اجتماعی و سایر فناوری‌های ارتباطی را از نظر دور داشت. این ظرفیتی است که با استفاده از آن می‌توان در جهت توسعه و ترویج تولیدات قرآنی نخبگان دانشگاهی و حوزوی بهره برد.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان با در اختیار داشتن مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری قرآنی (ایکنا) بخشی از این رسالت را بر عهده گرفته و در این مسیر گام برمی‌دارد. در عین حال باید تلاش کرد برای این منظور از سایر ظرفیت‌ها نیز استفاده کرد.

وی عنوان کرد: قرآن کتابی برای همگان بوده و باید نور آن بر مردم بتابد. با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه فعالیت‌های قرآنی در اجتماع وجود دارد، ما نیز سعی کرده‌ایم در جهت بهره‎برداری از این ظرفیت و توسعه مبانی مذهبی و قرآنی گام برداریم.

حاتمی اضافه کرد: امید است با ارایه تولیدات محتوایی دانشجویان و نخبگان قرآنی و نیز هنرمندان حوزه طراحی، فیلم و عکس بتوان آثار و تولیداتی ارزشمند برای اقشار مختلف جامعه در حوزه فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

گفتنی است جشنواره شبکه‌های ارتباطی قرآن کریم به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در 6 محور اطلاع‌رسانی و تحلیل اخبار حوزه دین و قرآن، تفسیر و تحلیل آموزه‌های قرآنی و احادیث، بازنشر آیات و احادیث و روایات، پاسخ به سوالات و شبهات دینی و تبلیغ دین مبین اسلام، معرفی شخصیت‌های قرآنی و فعالیت‌های شاخص قرآنی و معرفی و انتشار محصولات هنری قرآنی برگزار می‌شود.

این جشنواره دارای چهار بخش گروه، کانال و پروفایل‌های قرآنی، متن و اینفوگرافی، عکس و فیلم و انیمیشن است.

جوایز نفرات اول و دوم هر بخش جشنواره ملی شبکه‌های ارتباطی قرآن کریم 10 و پنج میلیون ریال خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به نشانی SDJD.IR مراجعه نمایند.

این جشنواره ویژه دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز