خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

با همدلی و همراهی نیروی کار و کارفرما اقتصاد‌مقاومتی عملیاتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۰۰۰

با حضور استاندار خراسان در بیست و هفتمین جشنواره امتنان و به مناسبت هفته کار و کارگر از 14 واحد نمونه، 15 کارگر و 7 گروه کاری نمونه استان تقدیر شد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان در این مراسم، با بیان اینکه دولت یازدهم مقبولیت نظام را در گرو خدمت صادقانه برای ارتقا کارآمدی اقتصادی کشور، بهبود وضعیت رفاهی، اشتغال، افزایش قدرت اقتصادی خانوارها و کاهش شکاف درآمدی گروه های اجتماعی می داند، گفت: دولت کاهش تورم، افزایش قدرت خرید خانوارها، بهبود وضعیت رفاهی و سلامت مردم را جزو اولویت های کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: حفظ اشتغال و کارآفرینی پایدار و مهار بیکاری نیازمند تعامل سازنده با اقتصاد جهانی در عین حفظ منافع ملی و حمایت از ظرفیت های داخلی از طریق توجه به کرامت و عزت ایرانی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به عنوان شاه کلید اصلی این حرکت، در دستور کار دولت قرار دارد.

رشیدیان تحقق توسعه اقتصادی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را از طریق استفاده از توانمندی های داخلی، تولید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، اصلاح ساختارهای موجود، جلوگیری از قاچاق کالا، اتخاذ سیاست های حمایت از بخش خصوصی برای حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی دانست.

وی با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری با نام "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، افزود: تحقق این شعار به صورت عملیاتی باید به نحوی باشد که بهبود شاخص های زندگی و رفاه به گونه ملموس در زندگی شهروندان قابل رویت باشد.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم رونق اقتصادی و گسترش اشتغال در این سال تاکید و خاطرنشان کرد: با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود در استان، شناخت نیاز بازارهای داخلی و خارجی، توجه به ظرفیت های فنی، تکنولوژیک و علمی، استفاده از نیروی کار خلاق و کارآمد می توان زمینه را برای تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم کرد.

رشیدیان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بدون حضور موثر کارگران شکل نمی گیرد، خاطرنشان کرد: با همدلی و همراهی نیروی کار، کارفرما، دستگاه های اجرایی، بازار کار و سازمان های پولی و مالی این مهم محقق خواهد شد.

وی با اشاره به آیه شریفه سوره نجم، آورده انسان ها را تنها از طریق کار و تلاش قابل تحقق دانست و گفت: بیکاری و بی عملی سبب ساز افزایش آمار آسیب های اجتماعی در جامعه می شود که راهکار مقابله با آن توسعه اقتصادی و رونق استان است.

استاندار خراسان به استناد فرموده رسول مکرم اسلام(ص) مبنی بر اینکه" عبادت هفتاد قسمت است که برترین آنها کار کردن برای کسب روزی حلال است"، تصریح کرد:  مسئولان دولتی باید با همراهی بخش خصوصی و بانک ها برای ایجاد فرصت های اشتغال پایدار در جامعه به دور از ملاحظات جناحی و ترجیح منافع خصوصی بر مصلحت کشور شرایط لازم را فراهم کنند.

رشیدیان با بیان اینکه در تفکر اسلامی بر خلاف نگاه های لیبرالیستی و کمونیستی کارگر و کارفرما با یکدیگر در تقابل نبوده بلکه در یک جبهه قرار دارند، اظهار داشت: تولید و اشتغال پایدار و با کیفیت، حفظ کرامت کارگران برای بهره‌مندی مناسب آنان از ثمره تلاش‌شان و رعایت منافع همزمان کارگر، کارفرما و مصرف کننده در نظام اسلامی دنبال می شود.

وی با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) مبنی بر اینکه "خداوند دوست دارد بنده اش کاری را که برعهده گرفته محکم و متقن انجام دهد"، تصریح کرد: کارگران عزیز باید در تولید کالای باکیفیت، با بهره وری مناسب زمینه عملیاتی شدن آموزه های دین مبین اسلام برای تحقق کار مقدس توام با احساس مسئولیت را فراهم کنند.

استاندار خراسان رضوی بر نقش سازمان فنی و حرفه ای در ارائه آموزش‌های لازم به کارگران برای ارتقا کیفیت، کارآیی و توانمندی نیروهای کار و کاهش مصرف مواد اولیه و انرژی در تولید تاکید کرد.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش، ایجاد روابط سالم بین اجزا برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را از وظایف تمام مدیران دلسوز نظام دانست و گفت: باید از کارآفرین، کارگر، کارفرما، خوشه‌های تولید از روستا تا کلان شهرها، مصرف کنندگان برای افزایش رونق، اشتغال و تولید حمایت کرد.

وی تصریح کرد: همانطور که امام راحل(ره) حیات یک ملت را مرهون کار و کارگر می دانستند، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور با تاکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به نحو ملموس در زندگی مردم زمینه نهادینه شدن فرهنگ کار را در جامعه فراهم کرده اند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در سال جاری باید برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه جدی شود.

وی افزود: بالا بردن قدرت رقابت، افزایش بهره وری عوامل تولید، اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی از طریق چرایی علل عدم فعالیت برخی از واحدهای صنعتی نیمه فعال و تعطیل، کاهش هزینه های تولید همزمان با بهبود کیفیت  برای تولید کالاهای رقابت پذیر، تولید محصولات متناسب با نیاز بازار، حمایت از شرکت های دانش بنیان، جذب سرمایه های داخلی و خارجی، جلوگیری از خام فروشی و حمایت از فرآوری مناسب با شرایط اقتصادی بازار، حمایت از مصرف کنندگان و استفاده از مزیت های موجود با کمک بخش خصوصی و حمایت های دولتی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و توسعه استان دنبال می شود.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم اتخاذ سیاست های حمایتی بانک ها از واحدهای تولیدی با هدف ایجاد اشتغال پایدار، اجرای برنامه هایی برای کاهش فقر و حمایت از کارگران در حوزه مربوط به بیمه تامین اجتماعی و افزایش سطح رفاه تاکید کرد و گفت: دولت یازدهم در این خصوص اقدامات مطلوبی را انجام داده و در سال جدید برای حرکت در مسیر توسعه روزافزون به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز