خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

تسریع در روند برآورد خسارت‌های وارده به استان در اثر بارندگی‌ روزهای گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۱۰۷

با حضور استاندار خراسان رضوی جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید تا پایان هفته جاری نسبت به برآورد خسارت های وارده به کشاورزان، دامداران، زیرساخت‌ها و تاسیسات در اثر بارندگی های اخیر اقدام و با انعکاس آن به ستاد بحران زمینه پیگیری از مرکز برای جبران آنها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مرحله نخست مقابله با بحران‌ها پیش‌بینی است، اظهار داشت: اطلاع رسانی، پیشگیری، هماهنگی بین دستگاه ها و نیروهای انسانی، تلاش برای جبران خسارت ها و بازگشت به شرایط عادی در این مواقع باید در دستورکار قرار گیرد.

استاندار خراسان‌رضوی ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در مدیریت بارندگی‌های اخیر برای کاهش حداکثری خسارت‌های احتمالی ناشی از آن، افزود: با اقدامات به موقع درخصوص پاکسازی بستر و حریم رودخانه کشف رود و ایمن سازی مسیل ها صدمات تا حدود زیادی کاهش یافت.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح روان آبها از طریق اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری تصریح کرد: با جمع‌آوری مناسب آب‌های ناشی از بارندگی‌ها می توان به روند بهبود ذخایر آب‌های زیرزمینی کمک کرد.

رشیدیان با بیان اینکه حدود 35 درصد از اراضی استان در مناطق سیل‌خیز واقع شده است، اظهار داشت: با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه و توسعه فضای سبز می‌توان خسارت ها را تا حدود زیادی کاهش داد.

وی با اشاره به قطع آب برخی از مناطق مسکونی شهر مشهد طی روزهای گذشته، گفت: توسعه زیرساخت ها و انجام فعالیت‌های لازم برای بهبود ساختارهای مهندسی با هدف کاهش حداقلی فشار به شهروندان در مواقع قبل از بروز بحران ضروری است.

وی بر لزوم مدیریت ترافیک و امنیت شهر در مواقع بحران، استفاده از کمک های نیروهای مسلح در صورت نیاز، تجهیز بناها در مقابل خطرات، شناسایی نقاط حادثه خیز در اثر سیلابها و تهیه دستورالعمل لازم برای کاهش سوانح در آنها،  نظارت بر شبکه آب و فاضلاب شهری و جمع آوری مناسب پس آبها، ارائه کمک ها به خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امدادکه در اثر بارندگی ها دچار خسارت شدند و شناسایی و احصا مشکلات مربوط به رفع آبگرفتگی معابر تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا با مستندسازی اقدامات خود طی روزهای گذشته و ارسال آن برای ستاد مدیریت بحران زمینه را برای شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها فراهم کنند.

حجت علی شایانفر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون 65 میلی متر بارندگی در استان صورت گرفته که این میزان معادل 31 درصد میانگین بلندمدت است.

وی با بیان اینکه در مشهد طی 24 ساعته گذشته 14 میلی متر بارندگی داشته ایم، افزود: با این میزان بارندگی تاکنون 31 درصد حجم سدهای موجود پر شده است.

شایانفر با تاکید بر لزوم مدیریت یک پارچه بحران های احتمالی در مناطق شهری، اظهار داشت: دستورالعمل تشکیل ستاد مدیریت بحران توسط وزارت کشور به شهرداری مشهد ابلاغ شده که با اجرایی شدن آن زمینه بهبود عملکردها تاحدود زیادی افزایش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز