خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد:

تب برفکی در خراسان رضوی تحت کنترل است/دامداران شرایط امنیت زیستی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۹۴۵

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بررسی‌های صورت گرفته در سامانه‌های این اداره کل در زمینه پایش بیماری های دام و طیور استان، از تحت کنترل بودن تب برفکی در استان حکایت دارد.

به گزارش ایلنا، دکتر مجید روحانی‌نژاد مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: در سال گذشته با اجرای فازهای متعدد ایمن‌سازی دام‌های استان بیش از 575 هزار نوبت سر دام سنگین و بیش از 3 میلیون و 370 هزار راس دام سبک، پوشش مناسب ایمنی در دام های استان ایجاد شد.

روحانی‌نژاد میزان واکسن مصرف شده برای ایمن سازی دام های فوق را بیش از 4 میلیون دز اعلام کرد و اعلام داشت: با توجه به ورود بیماری از مناطق غربی از اوایل زمستان سال قبل، طرح تشدید ایمن سازی دام های استان در دستور کار قرار گرفت به گونه ای که با بسیج کلیه نیروها و امکانات و نیز کمک گرفتن از بخش خصوصی دامپزشکی و مساعدت استانداری و فرمانداران و سایر دستگاه های مرتبط، از ابتدای دی ماه سال قبل و تاکنون بیش از 160 هزار راس دام سنگین و 3 میلیون و 350 هزار راس دام سبک در اقصی نقاط استان و بویژه در مناطق پرخطر و دارای کانون واکسیناسیون شده اند.

وی اظهار امیدواری کرد با تمهیدات انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور در سال 95، واکسن مورد نیاز برای پیشگیری از بیماری فوق برای استان ها تامین شود.

روحانی نژاد افزود: در صورت تامین واکسن توسط سازمان دامپزشکی فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی در دام سبک و سنگین استان از 20 اردیبهشت ماه سال جاری هماهنگ با کل کشور آغاز خواهد شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری نیروی انتظامی از این نیرو خواست تا همکاری و تعامل خود را  با قرنطینه‌های دامپزشکی و برخورد با موارد حمل دام بدون مجوز شدت بخشد. روحانی نژاد از دامداران نیز خواست از هرگونه حمل و نقل دام بدون هماهنگی با شبکه های دامپزشکی استان خودداری کرده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در جهت حفظ سرمایه دامی استان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز