خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد خبر داد

احداث ۱۴ تصفیه خانه آب در حاشیه کشف رود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: طرحی مبنی بر احداث ۱۴ تصفیه خانه آب را در حاشیه کشف رود در دستور کار شورای شهر است.

به گزارش ایلنا، خلیل الله کاظمی وجمع دیگری از مسئولین در بازدید از کشف رود که صبح امروز صورت گرفت ، اظهار کرد: یک هزار و۹۰۰ هکتار در حاشیه کشف رود به عنوان طرح کمربند سبز شمالی مطرح است اما انشعابات غیرمجاز بسیاری در این منطقه صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد با اشاره به کشت زعفران به عنوان یک محصول صادرات جهانی و آبیاری آن با فاضلاب تصریح کرد: آمار دقیقی در خصوص بیماری های مسری و انگلی ناشی از آبیاری صیفیجات با آب های غیرمجاز در دسترس نیست.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم بین محدوده خدمات شهری و غیر خدمات شهری تفکیک ایجاد کنیم تا در این صورت هم جلوی تصرفات گرفته شود و هم فضای سبز را گسترش دهیم.

کاظمی با اشاره به باردید نماینده سازمان ملل از کشف رود افزود: بنا به گفته نماینده سازمان ملل پروژه کشف رود را می توان به عنوان یک پروژه جهانی مطرح کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد عنوان کرد: خوشبختانه مسئولین ذی ربط ورود جدی به مسائل کشف رود داشتند و فضای سبز خوبی در حاشیه کشف رود صورت گرفت، به طوری که کمربند سبز را در این منطقه ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز در مناطق بالای شعر مشهد ۳ الی ۳/۵ متر است، حال آن که در مناطق حاشیه کشف رود با کمبود فضای سبز مواجه هستیم.

کاظمی با اشاره به اینکه طرحی مبنی بر احداث ۱۴ تصفیه خانه آب را در حاشیه کشف رود در دستور کار شورای شهر است، اظهار کرد: نسبت به خاکریزی و درختکاری در این منطقه اقدام کردیم و مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد به منظور ایجاد فضای سبز در حاشیه کشف رود در سال جاری در دستور کار است.

 

کد خبر : ۳۶۰۷۸۰