خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

به فرجام‌رسیدن برجام بزرگترین موفقیت کشور در سال گذشته بود

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۵۶۹

استاندار خراسان رضوی گفت: در انتخابات اخیر فضای مناسبی برای مشارکت تمام گروه‌های سیاسی فراهم شد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان در همایش آموزشی- توجیهی منطقه‌ای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه  سال گذشته موفقیت‌های زیادی برای کشور رقم خورد، اظهار کرد: علی‌رغم تلاش بسیاری از افراد که قصد دارند عدم پایبندی آمریکایی‌ها را به برجام به پای اصل موضوع بگذارند، مذاکرات هسته‌ای و به فرجام‌ رسیدن برجام بزرگترین موفقیت کشور در سال گذشته به شمار می‌‌رود.

وی با اشاره به پایداری جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس افزود: گاهی اوقات شباهت‌هایی در کلام بعضی از افراد در ایران و آمریکا می‌بینیم که موجب تعجب ما می‌شود اما کشور و دولت از حقوق مردم در این راستا نیز حمایت خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: انتخابات موفقیت بزرگ دیگری بود که دولت و کشور در سال گذشته تجربه کرد. دولت یازدهم برای اولین بار دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به طور همزمان با مشارکت چشمگیر مردم برگزار کرد که این پیروزی بزرگی برای دولت و ملت محسوب می‌شود.

 رشیدیان با تاکید بر اینکه انتخابات آزاد و سالم یکی از شعارهایی است که تمام دولت‌ها در همه کشورها مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: همگان اذعان دارند که انتخابات در ایران در سلامت کم‌نظیری برگزار می‌شود. دولت فضای مناسبی برای مشارکت تمام سلایق سیاسی در این انتخابات فراهم کرده بود.

وی گفت: میزان ثبت‌نام‌ها نشان از این دارد که مردم و گروه‌های سیاسی برای این نظام ارزش قائل‌اند. عدم ظرفیت‌سازی برای ارائه نقطه‌نظرهای گروه‌های مختلف در بعضی از کشورها موجب ایجاد التهاب و اغتشاش در آن کشورها شده است. در کشور ما این ظرفیت ایجاد شده است. آرای انتخابات صدای خوش‌آهنگ‌تر از صدای شمشیر و گلوله‌ها دارد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر توانمندی دولت در ایجاد ظرفیت برای مشارکت همه سلایق مختلف سیاسی بیان کرد: این ظرفیت‌سازی موجب شد تا تمام افراد با سلایق مختلف حتی آن‌هایی که با صندوق‌ها قهر کرده بودند وارد عرصه انتخابات شوند. در نتیجه ما شاهد حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات در سلامت کامل بودیم.

رشیدیان یادآور شد: یکی از نقاط افتخارآمیز این انتخابات این بود که در حوزه‌هایی که طرفداران دولت رای آوردند و یا حوزه‌هایی که طرف مقابل و منتقدان دولت رای آوردند که البته از نظر ما هیچ تفاوتی بین این دو گروه نیست همه از نتیجه انتخابات رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه ملت شریف ایران به دلیل اعتمادی که به دولت، دستگاه مجریه و وزارت کشور داشتند شایسته تقدیر و تشکر  هستند، تصریح کرد: انتخابات طبق  قانون در صداقت و بی‌طرفی کامل با حضور همه جریانات برگزار شد. گرچه رد صلاحیت‌ها مانع حضور برخی از چهره‌های شناخته شده در این عرصه بود اما نمایندگان دیگری از این سلایق در انتخابات شرکت کردند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص اعتراضات برخی از داوطلبان پس از انتخابات افزود: اگر اعتراضاتی اعلام شد بر اساس مر قانون و به طور دقیق به شبهات و شکایات پاسخ داده شد و جای هیچ ابهاماتی برای معترضین باقی نگذاشت. شکایات گروه‌های همسو با دولت و گروه‌های منتقد دولت با بی‌طرفی کامل بررسی شدند.

وی با اشاره به در خراسان رضوی 17 نماینده برای 18 کرسی نمایندگی در مرحله اول انتخابات تعیین شدند، گفت: از مجموع این 17 منتخب 10 نفر جزو حامیان دولت بوده که با علائق مختلف از جمله اصلاح‌طلبی، اعتدال‌گرایی و اصول‌گرایی در لیست حامیان دولت قرار داشتند. چهار نفر از جبهه پایداری، دو نفر اصول‌گرا و یک نفر مستقل به مجلس راه پیدا کردند. انتخاب یک نماینده از حوزه انتخابیه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به دور بعد کشیده شد.

 استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد 51 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند، خاطرنشان کرد: باید آسیب ‌شناسی کنیم و علت عدم شرکت 49 درصد دیگر واجدین شرایط در انتخابات را بررسی کرده و کاری کنیم که این افراد در دور دوم انتخابات شرکت داشته باشند.

 رشیدیان عنوان کرد: از 51 درصد مشارکت واجدین شرایط در انتخاب آرای اخذ شده بین گروه‌های مختلف تقسیم شدند. نماینده اول مشهد از لیست اصول‌گرایان به ترتیب با کسب 32 درصد آرا وارد مجلس شده و نفر اول لیست حامیان دولت با 27 درصد آرا موفق به ورود به مجلس نشد.

وی در خصوص مرحله دوم انتخابات در خراسان رضوی اظهار کرد: در مجموع 240 هزار نفر واجد شرایط شرکت در دور دوم انتخابات در مجلس شورای اسلامی هستند. در مرحله اول واجدین شرایط حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه با مشارکت 72 درصدی در این انتخابات شرکت کردند. امید است در مرحله دوم انتخابات نیز مردم با مشارکت حداکثری در استان‌های تهران، هرمزگان، گلستان، مازندران و خراسان رضوی حماسه دیگری بیافرینند.  مسلما این انتخابات منشاء خیر و برکت برای همه مردم است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به رحلت آیت‌الله واعظ طبسی و طلب غفران الهی برای آن فقید سعید عنوان کرد: در سالی که گذشت فقدان و رحلت نماینده ولی فقیه برای مردم خراسان و دستگاه‌های اجرایی صدمه بزرگی بود. امید است راه ایشان پر رهرو باشد و مسیر این بزرگوار را در کارهای اجرایی ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز