خبرگزاری کار ایران

طراح طرح ملی افق مطرح کرد:

بهره گیری از تاریخ قرآن در پیشرفت کار کارگران موثر است

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۹۹۴

طراح طرح ملی افق درباه اهمیت انس با قرآن در میان جامعه کار و تلاش کشور گفت: قرآن بهترین وسیله برای برقراری ارتباط میان بشر با خدای خویشتن است.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا پورمعین، طراح طرح ملی افق افزود: روایتی داریم که پیامبر فرموده‌اند "هرگاه خواستید با خدا سخن بگویید نماز بخوانید، اما هرگاه خواستید خدا با شما سخن بگوید، قرآن بخوانید". قرآن بهترین وسیله انس، ارتباط و دوستی با خداوند است.

پورمعین با بیان اینکه در مباحث قرآنی موضوع اصلی انس با قرآن است ادامه داد: اینکه کدام جامعه چگونه با قرآن انس بگیرد موضوع دیگری است.

وی با بیان اینکه تمام افراد چه در جایگاه کار و تلاش و چه در جایگاه اجرایی و برنامه ریزی باشد، نوع ارتباط با خداوند مقدس است، اظهار داشت: قرآن صراحتاً‌ به این موضوع اشاره دارد که خدا را یاد کنید، یعنی بسیار زیاد خدا را یاد کنید. بنابر این یاد کردن خدا چه در قالب مسابقه، شنیدن و فعالیت‌های تبلیغی باشد ابزارهایی برای انس با قرآن است. سه محور در فعالیت های قرآنی حائز اهمیت است. محور اول محور استماع است. یعنی در ابتدا باید شنونده خوبی باشیم. یعنی بخوانیم و بشنویم کلام خداوند را، در مرحله بعدی به آنچه از سوی خداوند برایمان نازل شده یقین داشته باشیم.

طراح طرح ملی افق درباره بهره مندی از پتانسیل جامعه کارگری درجهت گسترش فرهنگ کارگری در حوزه فرهنگ قرآنی افزود: به تأکیدات قرآن عمل کنیم. اینکه خداوند در قرآن بیان می‌کند من دروغگویان را دوست ندارم را بشنویم و به آن ایمان داشته باشیم.

وی بیان کرد: کارگران با اجرای فرمایشات قرآن در صرفه جویی، اجرای صحیح، توجه به حق الناس، وطن دوستی و نظم دهی در کار می‌توانند نقش موثری در گسترش فرهنگ و مفاهیم قرآنی داشته باشند.

پورمعین گفت: اگر اعتقادات دینی ما به مواردی تاکید دارد، یک کارگر حافظ قرآن و مفاهیم قرآنی کار و تلاشش آغشته به قرآن خواهد بود و می‌تواند او را در مسیر دنیا و آخرت هدایت کند. آنچه با قرآن سر و کار دارد باید در رفتارش نمود داشته باشد و این رفتار می تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

 وی در بیان اینکه چه پیشنهاداتی را برای بهتر برگزار شدن مسابقات قرآنی پیشنهاد می‌دهید افزود: به موضوعات به صورت متنوع نگاه شود، مسابقات محدود به حفظ قرآن، قرائت قرآن و مفاهیم خلاصه نشود. کارگران می‌توانند از تاریخ قرآن بهره بگیرند، اختراعات در قرآن را بررسی کنند و با استفاده از آن پیشرفت کنند. ابزار فرهنگی و هنری آیات را شناسایی و در کار خود آن را به مرحله اجرا بگذارند. با تنوع سازی می‌توانیم تعداد زیادی از کارگران در جامعه را به سمت قرآن سوق دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز