خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

نتایج شمارش آراء در خراسان رضوی/ شمارش یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۶۲۲ رای در استان

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۱۴۸

استاندار خراسان رضوی نتایج آخرین آرا شمارش شده در استان و میزان مشارکت مردم را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا ، علی رضا رشیدیان در برنامه تلویزیونی ضمن تقدیر از حضور پرشور و گسترده ی مردم، از تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات تشکر کرد.

وی گفت: حضور موثر تمامی داوطلبان از گروه و جناح و سلیقه های مختلف که خود را در معرض انتخاب قرار دادند و همچنین نمایندگان فعلی که بدون هیچ گونه امتیازی در این رقابت شرکت کردند؛ قابل تقدیر است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش اصحاب رسانه، جراید، خبرگزاری ها اعم از مکتوب، دیداری و شنیداری، برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و اطلاع رسانی به موقع، گفت: این تلاش ها تعیین کننده و ستودنی است.

وی با بیان این که تا کنون یک میلیون و 648 هزار و 622 رای در استان شمارش شده و تکلیف نماینده 11 حوزه انتخابیه مشخص شده است، افزود: در حوزه ی انتخابیه ی مشهد و کلات نیز یک میلیون و 350 هزار تعرفه مصرف شده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: تاکنون از مجموع هزار و 159 شعبه ی اخذ رای درحوزه ی انتخابیه ی مذکور، آرا 915 شعبه شمارش شده و نتایج نهایی آن امروز یکشنبه 9 اسفند ماه اعلام می شود.   

رشیدیان با بیان این که میزان مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات 68 درصد بوده است؛ خاطر نشان کرد: میزان مشارکت شهر مشهد نیز در مقایسه با دوره ی گذشته 12 درصد داشته به گونه ای که از 923 هزار نفر در دور نهم به حدود یک میلیون و 350 هزار نفر در این دوره افزایش یافته است.

وی در خصوص میزان آرا در 11 حوزه ی انتخابیه ی استان گفت: در حوزه فریمان از مجموع 139 هزار و 777 رای ماخوذه سید احسان قاضی زاده با 36 هزار و 743 رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه  انتخابیه گناباد از مجموع 72 هزار و 269 رای ماخوذه حمید بنایی با 19 هزار و 901 رای در رقابت ها پیروز شد.

رشیدیان گفت: در حوزه انتخابیه  نیشابور از مجموع 246 هزار و 243 رای ماخوذه حمید گرمابی با 75 هزار و 39 رای و هاجر چنارانی با 75 هزار و 202رای،  کاندیداهای پیروز در انتخابات هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ی انتخابیه ی خواف از مجموع 414 هزار و 437 رای ماخوذه محمود نگهبان سلامی با 44 هزار و 379 رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه ی انتخابیه ی تربت جام از مجموع 203 هزار و 59 رای ماخوذه جلیل رحیمی جهان آبادی با 108 هزار و 934 رای پیروز انتخابات این دوره شد.

رشیدیان ادامه داد: در حوزه ی انتخابیه ی کاشمر از مجموع 165 هزار و 368 رای ماخوذه بهروز بنیادی با 48 هزار و 660 رای به مجلس راه یافت.

وی اظهار داشت: در حوزه ی انتخابیه قوچان از مجموع 121 هزار و 126 رای ماخوذه هادی شوشتری با 41 هزار و 217 رای پیروز انتخابات شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه انتخابیه چناران از مجموع 126 هزار و 292 رای ماخوذه محمد دهقانی نغندر با 39 هزار و 62 رای به عنوان نماینده انتخاب شد.

رشیدیان افزود: در حوزه ی انتخابیه درگز از مجموع 42 هزار و 575 رای ماخوذه عبدالله حاتمیان با 11 هزار و 920 رای پیروز انتخابات شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه سبزوار از مجموع 244 هزار و 379  رای حسین مقصودی با 103 هزار و 749 رای و رمضانعلی سبحانی فر با 75 هزار و 408 رای به عنوان نماینده انتخاب شدند.

وی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه ی تربت حیدریه با اخذ 173 هزار و 97 رای و رقابت بین سعید باستانی با 39 هزار و 571 رای و ابوالقاسم خسروی با 31 هزار و 317 رای، به دور دوم کشیده شد.

رشیدیان با تاکید بر لزوم تمکین از قانون برای تمامی داوطلبان اعم از افرادی که انتخاب شدند و آنانی که در معرض انتخاب قرار گرفتند؛ افزود: آن دسته از نامزدهایی که به موارد اعلام شده اعتراضی دارند می توانند آن را از مجاریی که قانون برای آن ها تعیین کرده دنبال کنند.   

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور 393 نامزد نمایندگی مجلس دهم در این استان ادامه داد: بر این اساس 21 نامزد برای هر کرسی نمایندگی مجلس از خراسان رضوی رقابت کردند.

وی با بیان این که سهم استان در مجلس شورای اسلامی 18 کرسی نمایندگی است؛ خاطر نشان کرد: بزرگترین حوزه ی انتخابیه خراسان رضوی در میان 12 حوزه اصلی، حوزه ی  مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

رشیدیان افزود: هزار و 941 شعبه شهری، هزار و 567 شعبه روستایی و هزار و 52 شعبه سیار در سطح خراسان رضوی، آرا مردم را اخذ می کردند.

وی با اشار ه به چهار میلیون و 400 هزار واجد شرایط اخذ رای در خراسان رضوی گفت: بالاترین میزان واجدین شرایط رای نیز در حوزه ی انتخابیه مشهد و کلات با جمعیت رقم دو میلیون و 317 هزار نفر بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افزون بر 60 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در خراسان رضوی بودند و  در سطح شعب اخذ رای 22 فرآیند از 24 مرحله ی انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شد و  فقط دو مرحله ی شمارش و تجمیع آرا دستی بود.

گفتنی است؛ حدود سه میلیون نفر از مجموع واجدان شرایط در این دوره از انتخابات شرکت کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز