خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی بازرس مستقل برای هر شعبه اخذ رای در خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۲۸۵

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال برای نخستین‌بار استقرار بازرس مستقل در هر شعبه اخذ رای انتخابات در سطح این استان پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا، ناصر فخرموحدی با بیان این مطلب افزود: در دوره‌های پیشین انتخابات هر پنج تا 10 شعبه اخذ رای دارای یک بازرس بودند.

وی محل استقرار دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات را در دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: هر 10 تا 20 شعبه اخذ رای توسط یک سربازرس کنترل می شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: مناطق سختگذر نیز هر 10 شعبه یک سربازرس و مناطق عادی هر 20 شعبه یک سربازرس دارند.

وی افزود: در کل استان خراسان رضوی 28 هیات بازرسی فعالیت دارند که حدود چهارهزار بازرس و سربازرس زیر نظر این هیات‌ها فعالیت می‌کنند.

فخر موحدی ادامه داد: در تمامی استان خراسان رضوی تخلفات به صورت روزانه به استاندار و ستاد انتخابات گزارش می شود و بیشتر تخلفات تاکنون در زمینه تبلیغات زودهنگام و تشکیل نشست‌های خانگی و محافل بوده است.

وی گفت: در هیات بازرسی انتخابات استان یک کمیته حقوقی 10 نفره نیز مستقر است که وظیفه پاسخگویی به پرسش‌های احتمالی نامزدها، فرمانداری‌ها و پیگیری حقوقی تخلفاتی را برعهده دارد که در حوزه‌های انتخاباتی رخ می‌دهند.

شش میلیون و 130 هزار نفر جمعیت خراسان رضوی 18 نماینده از 12 حوزه انتخابیه این استان در مجلس شورای اسلامی دارند. همچنین شش نفر از مجموع 99 نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نمایندگان مردم استان خراسان رضوی خواهند بود.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی در 27 شهرستان و 42 بخش استان خراسان رضوی عملیاتی شده است.

برای خراسان رضوی 60 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد 13 هزار نفر به منظور محافظت صندوقهای شعب اخذ رای توسط نیروی انتظامی تامین خواهند شد.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان روز هفتم اسفند ماه آتی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز