خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد:

برنامه‌‌های استقبال از بهار امسال متناسب با ایام فاطمیه باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۳۸

باید تلاش همه ما در این باشد که زیبا سازی شهر را متناسب با این ایام و فرهنگ فاطمیه سوق دهیم به گونه‌ای که حرمت این ایام بخوبی حفظ شود. چرا که تمام خیر و برکتی که نصیب ما می‌شود برگرفته از اهل بیت علیه هماالسلام است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در برگزاری برنامه‌های استقبال از بهار همزمان با ایام نوروز باید حرمت دهه فاطمیه به خوبی حفظ شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامرضا بصیری پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص استقبال از بهار در ایام نوروز اذعان کرد: با توجه به اینکه روزهای انتهایی سال، مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه است می‌بایست در تمامی برنامه‌ریزی‌ها به خصوص در برنامه استقبال از بهار حرمت این ایام به بهترین شکل حفظ شود.

وی تصریح کرد: ایام نوروز یکی از بهترین فصولی است که به برکت آقا علی بن موسی الرضا(ع) زائرین از اقصی نقاط مختلف کشور و حتی جهان، جهت تحویل سال در کنار بارگاه منور در مشهد مستقر می‌شوند.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه روزهای انتهایی سال مصادف با ایام فاطمیه است، خاطرنشان کرد: باید تلاش همه ما در این باشدکه زیبا سازی شهر را متناسب با این ایام و فرهنگ فاطمیه سوق دهیم به گونه‌ای که حرمت این ایام بخوبی حفظ شود. چرا که تمام خیر و برکتی که نصیب ما میشود برگرفته از اهل بیت علیه هماالسلام است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز باید شان کامل دهه فاطمیه نه تنها در المان‌های شهری بلکه در نوع آرایش شهری هم بخوبی رعایت شود.

بصیری پور اذعان کرد: همزمانی ایام فاطمیه و نوروز فرصت ویژه‌ای است چرا که مردم از دغدغه‌های کاری رها هستند و فرصتی است که سبک زندگی فاطمی را در بین مردم نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایام دهه فاطمیه یکی از بهترین زمان‌ها برای تبیین سیره و الگوهای عملی زندگی آن حضرت برای مردم به ویژه بانوان است، یادآور شد: هر سال باید روی یکی از این شئونات، در محافل و منابر کار شود و باید سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری که متولیان اصلی این امر هستند، در این زمینه پیشقدم شوند.

رئیس شورای عالی استانها یاد آور شد: کلانشهر مشهد با ۳۲۸ کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت، سالانه پذیرای حدود ۲۵ میلیون زائر و مسافر است که می توان از این ظرفیت بالا جهت تبیین سیره فاطمی در بین زائرین بخوبی بهره برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز