خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز عزاداری برای سید و سالار شهیدان؛

پرچم سیاه محرم‌الحرام بر گنبد حرم امام رضا(ع) نصب شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۱۱

در این مراسم که هر ساله در آخرین روز ماه ذی‌الحجه برگزار می‌شود، خادمان حرم‌ رضوی با قرائت صلوات خاصه و مرثیه‌سرایی و عزاداری پرچم گنبد و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی را تعویض کردند.

صبح امروز پرچم سیاه محرم و عزاداری ایام شهادت سید و سالار شهیدار حضرت‌اباعبدالله الحسین بر گنبد حرم مطهر امام رئوف حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا برافراشته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام صبح امروز در مراسمی پرچم سبز رنگ گنبد رضوی رنگ ماتم بر خود گرفت و سیاه پوشید.

در این مراسم که هر ساله در آخرین روز ماه ذی‌الحجه برگزار می‌شود، خادمان حرم‌رضوی با قرائت صلوات خاصه و مرثیه‌سرایی و عزاداری پرچم گنبد و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی را تعویض کردند.

پرچم سیاه از ابتدای محرم الحرام تا سوم ربیع الاول که سومین روز پس از شهادت حضرت امام رضا(ع) است بر فراز گنبد رضوی و به معنای اقامه عزای ائمه اطهار(ع) در اهتزاز خواهد بود.

مراسم تعویض پرچم گنبد بارگاه مطهر امام رضا(ع) که با آیه شریفه ' نصر من الله و فتح قریب ' مزین و با نواختن نقاره ها همراه است، توسط خادمان سادات حرم انجام می‌شود.

هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) بطور رسمی و طی آیینی ویژه تعویض می شود. یکبار در ابتدای ماه محرم که این پرچم به مدت ۶۳ روز بر فراز این آستان به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افراشته می ماند و یکبار نیز در زمان سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز