خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی وزارت نفت:

حجم نیروهای شاغل در وزارت نفت، بار سنگین مالی بر این وزارتخانه وارد کرده است

کد خبر : ۲۰۰۶۹۱

به تازگی به دستور وزیر محترم، گروهی در حوزه منابع انسانی مامور شده‌اند تا مشکلات و چالش‌ها را بررسی کنند تا مشکلات نیروهای قرارداد موقت، مدت معین و پیمانکاری به حداقل برسد.

مدیرکل بازرسی وزارت نفت از حجم نیروهای شاغل در این وزارتخانه انتقاد کرد و گفت این موضوع بار سنگین مالی دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید رحیم عقیق، مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی وزارت نفت، بیان اینکه حجم نیروهای شاغل در وزارت نفت زیاد است، ابراز داشت: این موضوع یک بار سنگین مالی را بدنبال دارد اما به این موضوع رسیدگی کرده‌ایم و به تازگی به دستور وزیر محترم، گروهی در حوزه منابع انسانی مامور شده‌اند تا مشکلات و چالش‌ها را بررسی کنند تا مشکلات نیروهای قرارداد موقت، مدت معین و پیمانکاری به حداقل برسد.

در حاشیه بازدید از پالایشگاه خانگیران افزود: طبق آمار و گزارشات ارائه شده از سوی مسئولین ارشد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در حال حاضر درصد بالایی از قطعات مورد نیاز خود را در این مجتمع گازی بومی سازی کرده که این موضوع مهم، افتخاری برای نظام اسلامی است.

وی گفت: در حوزه منابع انسانی در مورد کارکنان پیمانکاری و قرارداد موقت با مشکلاتی روبرو هستیم که این اختلافات دریافتی حقوق بین کارکنان بایستی کاهش پیدا کند.

عقیق با بیان اینکه شرایط تحریم را باید یک فرصت بدانیم، گفت: باید با استفاده از این فرصت در راه تعالی صنعت با تکیه بر جوانان خلاق و مبتکر، در ساخت قطعات صنعت نفت و گاز به صادر کننده تبدیل شویم.

وی اظهارداشت: ما باید مرز خودکفایی را در یک دوره زمانی ۲ ساله به ۹۹ درصد برسانیم و از این فرصت بوجود آمده تحریم‌ها، بیشترین استفاده را بکنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران از وجود نیروهای مبتکر و خلاق برخوردار است، تصریح کرد: حرکت این مجتمع پالایشی به سمت خودکفایی و داخلی سازی قطعات نشان از پیشرفت و توانایی متخصصان داخلی در صنعت است به نحوی که بیش از ۲۰۰۰ قطعه در این پالایشگاه دارای شناسنامه فنی شده است.

عقیق شرایط موجود را باعثتوسعه صنعت نفت و گاز دانست و ادامه داد: در حال حاضر وابستگی به خارج به حداقل رسیده و بیشتر قطعات مورد نیاز صنعت به دست جوانان پرتلاش ایرانی این مرز و بوم در حال تهیه و ساخت است.

مدیرکل بازرسی وزارت نفت گفت: در حوزه منابع انسانی در مورد کارکنان پیمانکاری و قرارداد موقت با مشکلاتی روبرو هستیم که این اختلافات دریافتی حقوق بین کارکنان بایستی کاهش پیدا کند.

عقیق تاکید کرد: خوشبختانه شاهد آمار اندک شکایت‌های کارکنان پالایشگاه خانگیران در بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت هستیم.

وی در پایان رویکرد بازرسی وزارت نفت را رویکرد کمک به پویایی و کارآمدی و پیشگیرانه در کاهش تخلفات عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز