خبرگزاری کار ایران

صاحبکار در مشهد:

اولویت‌های ملی نقشه جامع علمی کشور تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۰۷

مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت، نقشی محوری در توسعه فناوری‌های فرهنگی دارد.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین اولویت‌های ملی نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید محمد صاحبکار خراسانی، سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در رابطه با اهمیت برگزاری دوره‌های ایده پروری فرهنگی اظهار داشت: نقشه جامع علمی کشور دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تدوین اولویت‌های ملی در ارتباط با نیازهای محوری کشور است.

وی افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ملی، توسعه فناوری‌های فرهنگی است که این هدف خود نیازمند برنامه‌ریزی مدون و مستمر است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فناوری‌های فرهنگی نشات گرفته از فرهنگ و معارف دینی هستند، گفت: باید شرایطی را فراهم آورد تا موضوعات فناوری‌های نرم را به سطح زندگی عموم مردم تسری داده و آن را به ابزاری جهت بهبود سطح زندگی و تولید ثروت تبدیل کنیم.

صاحبکار خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تسری فناوری‌های فرهنگی در جامعه، تاسیس واحدهای اقتصادی مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی است.

وی تحقق این امر را نیازمند ورود نخبگان و فعالان فرهنگی دانست و تصریح کرد: مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت با برگزاری دوره‌های مختلف ایده‌پروری، این رسالت ملی را به خوبی عهده‌دار شده است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت نقشی محوری در ترغیب نخبگان و فعالان فرهنگی به توسعه مباحثفرهنگی و زیارتی دارد.

صاحبکار با اشاره به ظرفیت‌های والای فرهنگی در شهر مشهد، اظهار داشت: نگاه جامع مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت می‌تواند تامین‌کننده ابعاد مختلف نیازهای مجاوران و زائران پایتخت معنوی ایران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز