خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

اعطای تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۴۹

در سال گذشته ۱۷ اختراع در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسید که این موضوع نشان می‌دهد شرایط برای ایده‌های داخلی و خارجی در این دانشگاه فراهم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعطای تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان در قالب صندوق سلامت ثامن به شرکتهای دانش بنیان و افراد صاحب ایده خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن تفقدی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه مستقر هستند، اظهار داشت: ‌ ارائه خدمات مشاوره ای و حمایتی، ارائه تسهیلات بلاعوض، ارائه تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان در قالب صندوق سلامت ثامن از جمله خدماتی است که به شرکتهای دانش بنیان و افراد صاحب ایده فناورانه ارائه می شود.

وی به ثبت اختراع در دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: شرایط برای افراد دارای ثبت ایده های داخلی و خارجی هموار و روشن است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این دانشگاه یکی از مراکز پیشگام در ایجاد زیر ساخت‌های حوزه فناوری به شمار می‌رود، گفت: ایجاد مدیریت توسعه فناوری، شورای فناوری، تهیه آیین نامه های مرتبط با شرکتهای دانش بنیان و تبیین ارائه تسهیلات به شرکت‌های متقاضی از جمله اقدامات انجام شده است که نتایج برخی از آن برای اجرا در سایر دانشگاهها به وزارت بهداشت ارسال شد.

تفقدی با اشاره به فعالیت مراکز رشد علوم دارویی و فناوری سلامت در دانشگاه افزود: ‌ تلاش می‌شود که زیر ساخت‌های لازم برای گسترش طرح‌های پژوهشی فناورانه در دانشگاه فراهم شود و در این راستا ساخت کارگاه‌های نیمه صنعتی محصولات مختلف(جامد، نیمه جامد و مایع)، تولید داروهای بیو طب و کلین روم سلول‌های بنیادی در حال اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز