خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در گفتگو با ایلنا خبر داد؛

اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۹۳

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان خبر داد.
«حسین شادکام» در گفتگو با ایلنا با اشاره به اهمیت اوقات فراغت و برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام تابستان گفت: مدیریت‌های مختلف این معاونت بسته به نوع فعالیت‌های تعریف شده برای آنها برنامه‌ریزی‌های متنوعی انجام داده‌اند و در تابستان، شهروندان مشهدی می‌توانند از برنامه‌های تدارک دیده شده استفاده کنند.
وی با اشاره به حجم زیاد ورود زائر به مشهد، در ایام تابستان گفت: مدیریت امور فرهنگی و گردشگری نیز باهدف میزبانی مناسب از زائران، اقدامات گسترده‌ای تدارک دیده است که از جمله آنها می‌توان به تهیه و توزیع اقلام اطلاع رسانی ویژه زائران در قالب نقشه، بروشور، کتاب اسکان زائران در کمپ‌های غدیر و مراکز اسکان موقت اجرای طرح راهنمای زائر در قالب ۲۵ پایگاه ثابت و سیار، بهره برداری از عمارت ملک ۲ و خانه پیشه وران، برگزاری تورهای گردشگری نیم‌روزه برای شهروندان و زائران و تقویت سایت گردشگری و تلفن ملی راهنمای زائر به منظور اطلاع رسانی از مبدا اشاره کرد.
شادکام با اشاره به راه اندازی ستاد مرکزی طرح راهنمای زائر به صورت ۲۴ ساعته در تابستان گفت: مرکز اسکان موقت غدیر با ظرفیت ۴ هزار چادر شب اقامت آماده‌سازی شده است تا زائران بتوانند در این مکان‌ها اقامت کنند و در این مراکز نیز به صورت مداوم برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به هدف قراردادن اوقات فراغت شهروندان از سوی امور تربیت بدنی همگانی اظهار داشت: این مدیریت ۵ طرح مختلف با عناوین «محله، ورزش، مدرسه»، «محله، ورزش، آپارتمان»، «محله، ورزش، سالن»، «محله، ورزش، مدرسه» و «محله، ورزش، بوستان» را اجرا خواهد کرد تا شهروندان بتوانند در مساجد، آپارتمان ها، سالن ها، مدارس و بوستان ها به ورزش بپردازند.
وی اظهار داشت: اجرای طرح بوستان در بوستان در سال‌های گذشته موفق بوده است و امسال نیز این طرح از ابتدای تیر تا پایان شهریور در بوستان‌های سطح شهر از سوی سازمان فرهنگی و تفریحی اجرا خواهد شد.
شادکام در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی و تفریحی برای ایام تابستان می‌توان به برگزاری محافل نور در ماه مبارک رمضان، برگزاری برنامه قرآنی نسیم وحی در این ماه در بوستان‌های محوری سطح شهر، برگزاری برنامه‌های عید تا عید در مناسبت‌های تابستان، اکران‌های سطح شهر و ویژه برنامه مناسبتی و فرهنگی در فرهنگسراهای ۱۴ گانه شهرداری مشهد اشاره کرد.
وی تصریح کرد: مشارکت در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان، مشارکت در برگزاری اجتماع عزاداران سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مشارکت در برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، مشارکت در برگزاری مراسم گلباران حرم مطهر رضوی هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، مشارکت در برگزاری مراسم دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در میدان شهدا با عنوان اجتماع رضویون از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در حوزه مشارکت‌های این معاونت است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: از دیگر برنامه‌های حوزه مشارکت‌های این معاونت می توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف و دوره‌های آموزشی در خانه‌های مطالعه سطح شهر، برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های سطح مناطق، اجرای طرح نکوداشت مساجد پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، مشارکت در برنامه‌های روز عفاف و حجاب، اجرای طرح بهبود و بهسازی مساجد سطح شهر و مشارکت در برنامه‌های میلاد امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز