خبرگزاری کار ایران

فاطمی‌نژاد در گفتگو با ایلنا تشریح کرد؛

جزییات برگزاری کنکور سراسری در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۱۲۴

شرکت کنندگان آزمون سراسری کنکور سال ۹۳ در استان ۷۳ هزار و ۳۳۳ نفر هستند و خراسان رضوی پس از تهران و فارس از نظر تعداد شرکت کننده رتبه سوم را به خود اختصاص داده است؛ این تعداد در سال گذشته در استان خراسان رضوی ۸۷ هزار ۸۲۵ نفر بوده است.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا در این استان از آغاز برگزاری آزمون سراسری کنکور از صبح پنج‌شنبه، ۵ تیر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی خبر داد.

حسین فاطمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خراسان رضوی اظهار کرد: آزمون عمومی و اختصاصی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه، ۵ تیر ماه، ‌آزمون آزمایشی هنر عصر همان روز، گروه آزمایشگاهی تجربی صبح جمعه، ۶ تیر ماه، گروه آزمایشگاهی زبان خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشگاهی ادبیات و علوم انسانی صبح شنبه، ۷ تیر ماه، در مشهد و ۱۹ شهرستان استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ۱۱ شهرستان استان، آموزش و پرورش مجری برگزاری آزمون خواهد بود و بنابراین حوزه‌های اجرایی امتحان و حوزه‌های رفع نقص در ادارات آموزش و پرورش این شهرستان‌ها شکل خواهد گرفت.

فاطمی‌نژاد ادامه داد: در سایر شهرستان‌های استان دانشگاه فردوسی، دانشگاه پیام نور و دانشکده‌های علوم پزشکی مجری برگزاری این آزمون سراسری هستند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان کنکور امسال در کشور یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۲۲ نفر است، افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته ۵۲ هزار و ۲۴۹ نفر کاهش یافته است.

وی به رتبه خراسان رضوی از نظر شرکت کننده اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان آزمون سراسری کنکور سال ۹۳ در استان ۷۳ هزار و ۳۳۳ نفر هستند و خراسان رضوی پس از تهران و فارس از نظر تعداد شرکت کننده رتبه سوم را به خود اختصاص داده است؛ این تعداد در سال گذشته در استان خراسان رضوی ۸۷ هزار ۸۲۵ نفر بوده است.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی پیرامون رتبه بندی گروه‌های مختلف خاطرنشان کرد: گروه آزمایشی علوم تربیتی بیشترین آمار شرکت کنندگان آزمون سال ۹۳ را به خود اختصاص داده و پس از آن گروه آزمایشی ادبیات و علوم انسانی و سپس گروه آزمایشی ریاضی و فنی در رتبه‌های بعد قرار دارند.

وی با اشاره به تفکیک جنسیتی شرکت‌کنندگان امسال، اظهار داشت: امسال ۵۹ درصد از شرکت کنندگان آزمون سراسری کنکور زنان و ۴۱ درصد مردان هستند که در پنج گروه آزمایشی به رقابت می‌پردازند.

فاطمی‌نژاد درباره نحوه دریافت کارت ورود به جلسه نیز گفت: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری کنکور نیز از طریق سایت سازمان سنجش کشور به آدرس sanjesh. org قابل دریافت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز