خبرگزاری کار ایران

درخواست علم الهدی از شهرداری برای کاهش قیمت بلیط اتوبوس

اصطلاح «هدایت اجباری» تئوری اخیر دشمنان نظام و انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۸۷۹

امام جمعه مشهد مقدس خواستار بازگشت قیمت بلیط اتوبوس شهری مشهد به روال قبلی خود شد.

امام جمعه مشهد مقدس خواستار بازگشت قیمت بلیط اتوبوس شهری مشهد به روال قبلی خود شد.

به گزارش ایلنا از خراسان رضوی؛ «آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد اظهار داشت: آذین‌بندی و چراغانی خیابان‌ها و میادین، وظیفه شهرداری نیست، اما شهرداری می‌تواند ۱۵۰ تومان افزوده شده بر نرخ کرایه اتوبوس‌ها را به عشق امام زمان(عج) کاهش دهد و کرایه اتوبوس را به روال قبل برگرداند.

وی با انتقاد از ادعای برخی از مسئولین مبنی بر اینکه «امام جمعه مشهد با چراغانی و آذین‌بندی نیمه شعبان مخالف است»، خاطر نشان کرد: بنده با چراغانی نیمه شعبان مخالف نیستم بلکه این امر را وظیفه شهرداری نمی‌دانم، اما متاسفانه برخی، سخنان مرا طور دیگری جلوه می‌دهند.

خطیب جمعه مشهد سپس به حواشی سخنرانی هفته پیش خود اشاره کرد و اظهار داشت: اگر وابستگی دینی مردم از نظام قطع شود، دیگر این مردم پیشتیبان این نظام نخواهند بود و این به مسائلی که دشمنان مطرح کرده‌اند، مرتبط نیست.

علم الهدی با بیان اینکه اصطلاح «هدایت اجباری» تئوری اخیر دشمنان نظام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: اسلام «هدایت اجباری» ندارد و ملت ایران خود خواستار داشتن دین و باورهای دینی است.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های فتنه گری دشمنان، باب کردن اصطلاحاتی در میان مردم است که متاسفانه گاهی افراد خودی به این مسائل دامن می‌زنند و ماجرای «هدایت اجباری» نیز از همین اصطلاحات است.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: دشمن باید آگاه باشد که با گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و ۲۵ سال از رحلت رهبر کبیر انقلاب، آنچه باعثشده جمهوری اسلامی ایران با صلابت تر از پیش استوار بماند، دین‌خواهی این ملت بزرگوار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تقارن ۵ مناسبت میلاد مسعود حضرت اباعبدالله حسین(ع)، حضرت ابالفضل(ع) و حضرت زین العابدین(ع) با سالروز رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب وقیام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: همان طور که تقارن این ۳ولادت که مبدا حرکت‌های دینی محسوب می‌شود دارای پیام است، تقارن این سه ولادت با رحلت امام خمینی و قیام خونین ۱۵ خرداد نیز دارای ارتباط و پیام معنی‌داری است.

خطیب جمعه مشهد در پایان اظهار داشت: از نمازگران تقاضا دارم قبل از شرکت در نماز جمعه هفته آینده که مقارن با نیمه شعبان است، در اجتماع عظیم منتظران بقیه الله(عج) واقع در میدان شهدا شرکت کرده و سپس برای اقامه نماز به طرف حرم رضوی حرکت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز