خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ رضوی:

تمام زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای انتخابات ۱۱ اسفند فراهم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۷۵۹

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ رضوی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورها آنچه دارند را پای کار آوردند و آماده هستیم بیشترین دسترسی را در حوزه تامین اینترنت پرسرعت و زیرساخت ارتباطی لازم برای روز انتخابات فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا از مشهد،  علی دلگیر سه‌شنبه یکم اسفند ماه در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: زیرساخت ارتباطی استان شامل شبکه تلفنی ثابت، شبکه تلفن همراه، زیرساخت ارتباطی فیبر نوری و تمامی اجزا و جزئیات بوده که کاملا برای برگزاری انتخابات به صورت پایدار آماده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ رضوی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تمهیدات ما در حوزه تامین زیرساخت‌ها به نحوی باشد که پایدارترین وضعیت ارتباطی را داشته باشیم، عنوان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرانسل و رایتل، آنچه دارند را پای کار آوردند و آماده هستیم بیشترین دسترسی را در حوزه تامین اینترنت پرسرعت و زیرساخت ارتباطی لازم برای روز انتخابات فراهم کنیم.

وی در خصوص تامین امنیت و پایداری حوزه ارتباطات بیان کرد: با جلساتی که با اداره برق داشتیم، آماده هستیم بتوانیم زیرساخت پایدار و لازم را برای انتخابات فراهم کنیم.

دلگیر با بیان اینکه هزار شعبه سیار به ۲۷۰۰ نقطه روستایی منتقل خواهند شد، تصریح کرد: ۴۵۰۰ شعبه ثابت و هزار شعبه سیار مستقر هستند، ۳۲ شعبه ثابت دارای پوشش ضعیف در استان رصد شده است که تا پنجشنبه کاملا به وضعیت قابل قبول و نرمال آن‌ها را بر می‌گردانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ رضوی ادامه داد: استارتاپ‌ها و کسب‌وکار‌هایی که در حوزه اطلاع‌رسانی، خدمات اجتماعی و گروه‌های خبری فعالیت دارند، صفحاتی را برای بحث انتخابات در نظر گرفتند و پنل‌هایی را برای معرفی نامزد‌ها به صورت رایگان دارند.

وی خاطرنشان کرد: هرکدام از کاندیدا‌ها به‌صورت رایگان می‌توانند برنامه‌های خود را در پلتفرم‌های ملی قرار دهند و از امکانات برابر برای معرفی برنامه خود استفاده کنند.

دلگیر با اشاره به اینکه تلاش ما این است که مشکل اینترنت نداشته باشیم، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های عمرانی و زیرساختی استان که در پایداری انتخابات سهیم هستند، پای کار قرار دارند. اتاق عملیات ۲۴ ساعته آماده شده و همکاران زیرساختی ما و حوزه نیرو فعال هستند تا اگر قطعی برق اتفاق افتاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ رضوی بیان کرد: در انتخابات‌ قبلی قطعی فیبر نداشتیم و امیدواریم در این دوره هم نداشته باشیم. بر این اساس ۹۹ درصد مسیر‌ها دارای مسیر‌های جایگزین است که اگر فیبری صدمه ببیند، از مسیر‌های جایگزین ارتباط اصلی برقرار شود.

وی در پایان تاکید کرد: امنیت سایبری به صورت کاملا متمرکز از طریق مرکز عملیات مدیریت شبکه‌ای شرکت زیرساخت به صورت ملی انجام می‌شود، بنابر این مشکلی در این حوزه نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز