خبرگزاری کار ایران

اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای خرید لوازم یدکی قطار شهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۰۹

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: امروز و پس از سال‌ها فعالیت، در حال حاضر روزانه ۳۰۰ هزار نفر جابه جایی صورت می‌گیرد؛ اما متاسفانه کمبود ۶۰ دستگاه واگن در خط یک وجود دارد و خط دو به صورت کامل به بهره برداری نرسیده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تکمیل خط سه و چهار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، بهرام نکاحی در آستانه سیزدهم سالروز بهره‌برداری قطارشهری مشهد در جمع اصحاب رسانه گفت: معتقدیم خدمات کنونی مترو مشهد در کشور نظیر ندارد و الگویی برای سایر شهرهاست؛ به عنوان مثال، مترو کرمانشاه متاثر از خط یک ما در حال احداث است و با توجه به اقداماتی که در دستور کار داریم، اردیبهشت سال آینده اولین مرکز نوآوری حمل و نقل را در مشهد راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری همچنین در مورد توسعه خط ۲ خاطرنشان کرد: راه اندازی خط ۲ و رسیدن به ایستگاه سلامت برعهده شرکت ساخت می‌باشد و تامین و تجهیز هر ایستگاهی با همکارانمان در شرکت ساخت است و ما به عنوان بهره بردار، منتظر تکمیل ایستگاه سلامت هستیم.

نکاحی بار دیگر به موضوع کمبود واگن اشاره و ابراز امیدواری کرد: شرکت‌های ساخت واگن در کشور ما اندک هستند و برای تامین واگن یا باز آماد واگن‌ها با چند شرکت از جمله واگن سازی تهران در تماس هستیم. در صورت تامین منابع و ثبت سفارش، نخستین محموله واگن‌های خط یک حدود ۱۸ ماه دیگر به دست مان خواهد رسید و این ثبت در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ٢٠٠ میلیارد تومانی برای خرید لوازم یدکی متروی مشهد گفت: خوشبختانه همکاران ما در حوزه تامین قطعات و ساخت آن‌ها در داخل کشور اقدامات و تجارب خوبی داشتند که نتیجه آن منجر به انعقاد تفاهم‌نامه اولین مرکز نوآوری حمل‌ونقل شده است که فاز اول آن در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسیر نابینایان و خدمات مسافربری با کیفیت از جمله موضوعاتی است که متفاوت از دیگر شهر‌ها است و تعداد حوادث جانی بسیار کم است افزود: هزینه تمام شده مشخص است و هرچه قدر از مسافر دریافت شود ما به التفاوت را باید مرجعی پرداخت کند که در حال حاضر مرجع ما شهرداری است؛ برخی تصور می‌کنند عمده استفاده کنندگان مترو افراد آسیب دیده هستند، اما دهک‌های بالا نیز استفاده می‌کنند؛ اگر یارانه می‌دهیم باید به افراد نیازمند داده شود.

نکاحی خاطرنشان کرد: در شب سال تحویل فعالیت خطوط یک و دو بیست و چهار ساعته است و شهروندان و زائران می‌توانند از خدمات مترویی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز