خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش ۲۳ درصدی ورود رسمی و قانونی اتباع به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۰۵۵

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: نیمه نخست امسال بیش از ۴۸۸ هزار نفر به‌صورت رسمی و قانونی وارد کشور شده‌اند که نسبت به دوره قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سردار مجید شجاع هم‌زمان با آغاز هفته فراجا ضمن تبریک این هفته به تمام هم‌رزمانش در نیروی انتظامی به‌ویژه مرزبانی خراسان رضوی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۷ هزار نفر تبعه افغانستانی که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده بوند شناسایی و از طریق مرزهای استان طرد شدند.

وی افزود: نیمه نخست امسال بیش از ۴۸۸ هزار نفر به‌صورت رسمی و قانونی وارد کشور شده‌اند که نسبت به دوره قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است. همچنین ۳۹۹ هزار نفر از مرزهای استان به‌صورت قانونی خارج شده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

شجاع اعلام کرد: در خصوص ورود غیرقانونی اتباع به داخل کشور جای هیچ‌گونه نگرانی از نظر امنیت وجود ندارد؛ زیرا همکاران ما در نقاط مرزی به‌صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش هستند. همچنین در راستای بهبود کنترل مرزها توسعه هوشمندسازی در مرز را در دستور کار قرار داده‌ایم و تعداد تجهیزات در این حوزه روبه‌افزایش است.

وی به افزایش ۷۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در مرزهای خراسان رضوی اشاره کرد و توضیح داد: عمده کشفیات در زمینه سوخت، گوشی‌های سرقتی، دارو و در موارد بسیار کمی هم شیرخشک گزارش شده است. کارشناسان کالای قاچاق ارزش ریالی کشفیات را ۳۲۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

شجاع با اعلام اینکه بیشترین سوخت قاچاق از نوع گازوئیل است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای استان کشف شده است. در همین مدت حدود ۱۲۷ میلیون لیتر گازوئیل و ۶۱ میلیون لیتر بنزین به افغانستان صادر شده است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات در حوزه قاچاق مواد مخدر، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲.۵ تن انواع مواد مخدر در مرزهای استان کشف شده و در همین رابطه تعداد ۳۵ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است. ورود مواد مخدر تنها از طریق مرزهای استان نبوده و از سایر مرزهای کشور ورودی گزارش شده که با تلاش مرزبانان خراسان رضوی کشف شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ هزار دستگاه خودرو وارد و ۱۵۸ هزار خودرو نیز از مرزها خارج شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۱۲ مورد خودروی سواری بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است. در مجموع میزان ورودی ۲۱ درصد و خروجی ۹ درصد نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته بیشتر شده است. همچنین در زمینه کشف گوشی‌های سرقتی رتبه اول را در کشور داریم و از ابتدای سال ۱۶۵۴ گوشی که عمدتاً گران‌قیمت و مدل‌بالا بودند، کشف و تحویل مال‌باختگان شده که ۸۳ درصد افزایش داشته است.

شجاع با اشاره به آمار دستگیری متجاوزان مرزی، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۴ هزار نفر دستگیر شدند و اجازه ورود به آن‌ها نداده‌ایم. این میزان ۳۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته که بخشی نسبت به اقدامات پیشگیرانه و بخشی به دلیل تعاملات مرزبانی طرف مقابل بوده است. افرادی که از نقاط مرزی قصد عبور غیرمجاز داشتند، پس از دستگیری، در همان روز یا روز بعد از مرز طرد می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز