خبرگزاری کار ایران

ساخت ۸۰۰ مدرسه ‌در ‌مناطق محروم خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۹۵

جانشین قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه از ساخت ۸۰۰ مدرسه با ۴ هزار کلاس درس طی تفاهم‌نامه‌ای ‌در ‌مناطق محروم خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سردار حسن‌زاده در جلسه هماهنگی تفاهم‌نامه احداث مدارس با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت:عملیاتی شدن احداث مدارس حاشیه شهر مشهد نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.

وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار پروژه عمرانی و بیش از ۱۰ میلیون برنامه غیر عمرانی برگزار شده است و ۲۷ سفر استانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به سراسر کشور داشته‌ایم و تقریباً همه استان‌ها دارای مناطق کم برخوردار هستند.

قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ۱۴ عرصه فعالیت می‌کند و در حوزه مدارس استثنا در حاشیه شهرها ورود پیدا کرده است. سردار حسن زاده گفت: در خراسان رضوی بعد از جلسات کارشناسی تفاهمنامه ای منعقد شده است و انشالله ۸۰۰ مدرسه با ۴ هزار کلاس درس عملیاتی می‌شود که اجرای این پروژه مورد اهتمام سپاه هست و اگر همه دستگاه‌ها پای کار باشند محقق خواهد شد.

جاسم حسین‌پور، مدیر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز اظهارداشت: به خاطر سرانه پایین آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد شرایط سختی را سپری می‌کنیم و اگر منطقه‌ای به لحاظ جغرافیایی در سطح کشور مشکل داشته باشد همین حاشیه شهر مشهد است چرا که از تمامی نقاط شهر مشهد و استان و همچنین مناطق برخوردار مشهد شاهد مهاجرت به حاشیه شهر هستیم و این مهاجرت شاخص جمعیت دانش آموزی ما را به صورت متغیر درآورده است که گاهی به صورت بحران نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سابقه درخشان همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در احداث مدرسه در استان سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که این پروژه در سطح شهر مشهد نیز به سرعت عملیاتی شود.

مدیر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مدارس با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: مقرر شده است، ۸۰۰ مدرسه با ۴۰۰۰ کلاس درس به متراژ ۴۱۶ هزار متر مربع و همچنین ۳۵۰ نمازخانه در سطح استان خراسان رضوی احداث شود و امیدوارم این جلسات منجر به عملیاتی شدن این تفاهمنامه شود.

وی همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را مانند بنیادهای علوی، برکت، کمیساریای عالی پناهندگان و خیرین فرصتی ارزشمند است و اجرایی شدن این پروژه‌ها بیشتر نیازمند اراده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز