خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد مطرح کرد؛

جذب سرمایه‌گذار خارجی راه نجات کلان شهرها در حوزه درآمدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۵۸۵

شهردار مشهد گفت: درحال حاضر راه نجات کلان شهرها در حوزه درآمدی، جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف در نشست مشترک با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، اظهار کرد: مشهد دومین کلان‌شهر کشور و پایتخت معنوی ایران اسلامی است و نگاه ویژه شورای ششم به حوزه‌های فرهنگی بوده و شعار این شورا، جهانشهر برکت و کرامت است.

وی افزود: دید ما دیپلماسی است و با توجه به این شعار در حوزه‌های بین المللی ورود پیدا کرده‌ایم که باید دیدگاه خاص بین المللی در حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

شهردار مشهد بیان کرد: سال گذشته قانون درآمدهای پایدار به شهرداری‌ها ابلاغ و محدودیت‌هایی ایجاد شد اما این محدودیت برای شهر مشهد به جهت ابلاغ طرح تفصیلی چند برابر شد.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: بنابراین توجه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و مشهد نیز همچون تهران نیز دارای معاونت اقتصادی و مشارکت‌ها است.

وی اضافه کرد: مهرماه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در بیروت و اسفندماه نمایشگاه قاهره با حضور مدیریت شهرداری مشهد برگزار می‌شود همچنین متقاضی شرکت در نمایشگاه ریاض نیز هستیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: تصمیم گرفتیم در نمایشگاه بین‌المللی مشهد درگاه و پنجره واحد برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کنیم که یک مجموعه خاص درحال طراحی است تا در این مکان با سرمایه‌گذاران مذاکره کنیم.

قلندر شریف گفت: برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری لازم وجود دارد و درحال حاضر راه نجات کلان شهرها در حوزه درآمدی، جذب سرمایه‌گذار به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی ادامه داد: مشهد در حوزه‌های مختلف پیشقدم است، دید اقتصادی وجود دارد که اگر به درستی هدایت شود منجر به اتفاقات خوبی خواهد شد.

شهردار مشهد بیان کرد: ایجاد پنجره واحد برای سرمایه‌گذاران، منجر به پالایش و شناسایی سرمایه‌گذاران واقعی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز