خبرگزاری کار ایران

به عنوان نخستین شهر؛

نیشابور دارای دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۱۷۰

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: این نخستین باری است که یک شهر پس از مراکز استان دارای دفتر می شود و نیشابور بعنوان اولین شهر کشور دارای دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مجوز هیات مدیره را گرفته است که پس از ۱۰۱ سال از راه اندازی این انجمن تنها شهر نیشابور است که دارای دفتر انجمن می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمود شالویی در مراسم آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر ولایت و امامت شامگاه یکشنبه در سالن شهید آوینی شهرداری نیشابور اظهار داشت: نگاه دولت به مفاخر متفاوت است، این انجمن با عنایت به حمایت‌های هیات دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تحول انجام داده است.

شالویی با بیان اینکه ما نیشابور را به عنوان یک شهر معمولی نمیبینیم افزود: در سفرهایی که در روزهای ملی عطار و خیام داشتیم و این شور و حضور مردم فرهنگ دوست را دیدیم برآن شدیم سریعتر این دفتر راه اندازی شود و فرماندار نیشابور به عنوان رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیشابور منصوب خواهد شد و با حضور اعضای حقوقی و حقیقی تشکیل جلسه خواهد داد‌.

این مقام مسئول فرهنگی کشور تاکید کرد: پس از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کنگره شهدای نیشابور و سبزوار و تاکید ایشان در خصوص فضل بن شاذان پیگیر برگزاری کنگره آن در اولین جلسه انجمن باشید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در نیشابور تصریح کرد: مفاخر امروز نیشابور را هم مورد شناسایی و معرفی قرار دهید و در خصوص چاپ آثار، کتاب، تندیس و سردیس مفاخر ما به شما کمک خواهیم کرد.

‍مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این مراسم گفت: جشنواره استانی شعر ولایت و امامت با اعلام فراخوان کار خود را آغاز کرد و بیش از ۱۰۰ اثر از شاعران استان آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

نرجس مقدم پاشا افزود: در آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر ولایت و امامت همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام شاعران مطرح جواد منوچهری، عطیه میثمی، زینب حسامی، حمید عظیمی، حامد باغشنی، مریم صفار زاده، اکرم عدالت جو و فرامرز اکبری به شعر خوانی پرداختند.

مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: در پایان نیز به پنج شاعر برگزیده جشنواره شعر ولایت و امامت با حضور مسئولین لوح سپاس و هدیه اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز